رایزنی نظامی امریکا با شماری از کشورهای آسیای میانه

© Vadim Ghirdaرایزنی نظامی امریکا با شماری از کشورهای آسیای میانه
رایزنی نظامی امریکا با شماری از کشورهای آسیای میانه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
دستیار امور اروپایی و اورآسیای وزارت خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که واشنگتن در حال انجام یک گفتگوی نظامی با شماری از کشورهای آسیای میانه است.

به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند، دستیار امور اروپایی و اورآسیای وزارت امور خارجه امریکا روز (جمعه،25 جون) در یک کنفرانس آنلاین اعلام کرد که واشنگتن پس از خروج قریب الوقوع نیروهای امریکایی از افغانستان با شماری از کشورهای آسیای میانه درباره مسائل مربوط به حمایت امریکا از افغانستان گفتگوهای نظامی انجام می‌دهد.

نگرانی از احیای القاعده؛ نیروهای امریکایی با تأخیر از افغانستان بیرون شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
نگرانی از احیای القاعده؛ نیروهای امریکایی با تأخیر از افغانستان بیرون شوند

وی اشاره کرد که امریکا می‌خواهد پس از خروج نیروهایش از افغانستان، از این کشور پشتیبانی نظامی کند.

نولاند گفت: ما در حال گفتگو با برخی از کشورهای آسیای میانه در این زمینه هستیم.

به گفته وی، اگر «گروه طالبان (گروه ممنوع در روسیه) «صلح» را انتخاب نکنند و اوضاع امنیتی در افغانستان وخیم‌تر شود، این برای «روسیه نیز یک چالش و تهدید محسوب می شود».

پیشتر دولت امریکا اعلام کرده بود که از یکم ماه می روند خروج نیروهایش از افغانستان را آغاز می‌کند و تا 11 سپتمبر این روند در هماهنگی با هم پیمانان خاتمه خواهد یافت.

لازم به یادآوری است که امریکا و طالبان در فبروری 2020 پس از ماه ها مذاکره توافقنامه صلح را در دوحه به امضا رساندند. این توافق شامل خروج نیروهای خارجی از افغانستان ظرف مدت 14 ماه و همچنین آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی پس از تبادل زندانیان بود. از زمان امضای این توافق، طالبان بارها واشنگتن را به نقض آن متهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала