روسیه قاطعانه از سرحدات خود دفاع می کند

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
سرگئی ریابکوف: روز جمعه اظهارات ایالات متحده و بریتانیا در مورد حادثه با کشتی جنگی Defender بریتانیا گفت که روسیه به هر طریق، منجمله قوای ومسلح از قلمرو خود دفاع می کند و خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که اتهامات واشنگتن و لندن با واقعیت مطابقت ندارند، زیرا کریمه قلمرو روسیه است و بر این اساس، کشتی در آبهای سرزمینی روسیه قرار داشت.

کشتی راکتبردار بریتانیایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
انتشار ویدئوی نقض سرحدات روسیه توسط کشتی راکتبردار بریتانیا

ریابکوف گفت: "اینها آبهای سرزمینی روسیه است، این مرز ماست و ما با تمام امکانات منجمله نظامی که در اختیار داریم از آن دفاع خواهیم کرد.

روز چهارشنبه ، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی راکتبردار  Defender بریتانیایی از مرز روسیه در حوالی کیپ فیولنت (کریمه) عبور کرد. کشتی سرحدی روسیه پس از هشدارهای مکرر، با فیر هشدار داد و Su-24M نیز در مسیر کشتی با بمباران هشدار داد.

وزارت دفاع بریتانیا و دفتر دولت معتقدند که به ناوشکن تیراندازی نشده و در آبهای سرزمینی روسیه نبوده است. وزارت دفاع بریتانیا اصرار دارد که این کشتی مطابق با قوانین بین المللی از آبهای سرزمینی اوکراین عبور بی گناه داشته باشد. همچنین، وزارت دفاع بریتانیا گفت که روسیه در حال انجام فیر در بحیره سیاه است و "اقدامات جامعه بحری" را از قبل هشدار داده است. با این حال، یک خبرنگار بی بی سی که در کشتی بریتانیا بود ، تأیید کرد که این کشتی به عمد وارد آبهای سرزمینی روسیه شده است. بعداً روزنامه تلگراف با استناد به منابع در وزارت دفاع گزارش داد كه تصمیم نهایی در مورد عبور کشتی جنگی بریتانیا Defender در بحیره سیاه به صدراعظم برتانیا بوریس جانسون واگذار شده است. جانسون خود یادآوری می کند که بریتانیا انتقال کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و عبور کشتی از این آبها را "کاملا مناسب" خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала