افغانستان زمینه های اصلی کار کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهد شد

© AFP 2023 / Sebastien Fevalافغانستان زمینه های اصلی کار کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهد شد
افغانستان زمینه های اصلی کار کمیته بین المللی صلیب سرخ خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2021
عضو شوید
 افغانستان در آینده نزدیک به یکی از زمینه های اصلی کار کمیته بین المللی صلیب سرخ تبدیل خواهد شد.

تأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2018
تأثیر منفی ناامنی بر فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، پیتر ماورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ به اسپوتنیک گفت، که افغانستان در آینده نزدیک به یکی از مناطق اولویت دار صلیب سرخ بین المللی تبدیل خواهد شد.

ماورر گفت: "همه انتظار دارند که از این پس (پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی) افغانستان یک دوره گذار دشوارتر داشته باشد، تا زمانی که ثبات سیاسی جدیدی در کشور ایجاد شود این کشور یکی از مناطق اولویت های اصلی ما در ماه های آینده تبدیل خواهد شد".

وی خاطرنشان کرد، که کمیته بین المللی صلیب سرخ روابط خوبی با دولت افغانستان و با جنبش طالبان دارد و این کمیته کارهای گسترده ای در این کشور انجام می دهد.

ماورر افزود: "اگر به تعداد غیرنظامیان کشته شده، پرسنل نظامی، نیازهای اجتماعی در افغانستان نگاه کنیم، خواهیم دید که طی 5-6 سال گذشته اوضاع خراب شده است. بنابراین اکنون افزون بر خرابی وضعیت، (پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی) بی ثباتی سیاسی نیز اضافه شده است".

یادآوری می کنیم، که دولت امریکا از اول ماه می تا یازدهم سپتامبر وعده کامل بیرون شدن نیروهای امریکایی را داده است. در سال 2020 واشنگتن و نمایندگان گروه طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح در بیش از 18 سال جنگ را امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی میان افغانستانی ها پس از تبادل زندانیان فراهم شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала