تولید واکسین کرونای روسی در ایران آغاز شد

© Sputnik / Abzal Kaliyev /  مراجعه به بانک تصاویر تولید واکسین کرونای روسی در ایران آغاز شد
تولید واکسین کرونای روسی در ایران آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه از اعلام تولید واکسین کرونا روسی «اسپوتنیک وی» در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه امروز (شنبه، 26 جون) اعلام کرد که تولید واکسین کرونای روسی «اسپوتنیک وی  (Sputnik V)» در ایران آغاز شد و یک محموله آزمایشی نیز آماده است.

تولید مشترک واکسین کرونای روسیه در صربستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2021
تولید مشترک واکسین کرونای روسیه در صربستان

تولید واکسین «اسپوتنیک وی» در مجموعه دارویی اکتوور در ولایت البرز با ظرفیت دو میلیون دوز در ماه با حضور سعید نمکی، وزیر صحت ایران آغاز شد.

صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه می‌گوید که ایران اولین کشور در خارومیانه است که تولید واکسین «اسپوتنیک وی» را آغاز کرده است. واکسین تولید شده در ایران در برنامه ملی واکسیناسیون در کشور استفاه خواهد شد.

مجموعه دارویی اکتوور در این خصوص اعلام کرد: بر اساس استانداردهای موجود و فناوری به کار رفته در تولید واکسین «اسپوتنیک وی»، تجهیزات تولیدی با بالاترین سطح فناوری در کنار دانش فنی به روز مورد نیاز است که مجموعه دارویی اکتوور مجهز به این دانش و پایه تکنولوژیک منحصر بفرد است.

وزارت صحت روسیه در ماه اگست 2020 از ثبت اولین واکسین کرونای جهان خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شد، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. «اسپوتنیک وی» تاکنون از سوی 68 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است و به لحاظ شمار تاییدها از سوی نهادهای تنظیم کننده دارویی کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала