بازگشت ترامپ به صحنه سیاست ایالات متحده

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد در ایالت اوهایو به کارزار تبلیغاتی و سیاسی بازگردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد امروز شنبه در اوهایو به کارزار تبلیغاتی و سیاسی بازگردد. ترامپ کمپینی علیه سیاستمداران جمهوریخواه مخالفش یعنی آن‌هایی که در کنگره به نفع استیضاح وی رای دادند به راه انداخته است. به علاوه وی 7 ماه پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، پیشاپیش کاندیداتوری خود برای انتخابات 2024 را طرح می‌ریزد.

وی روز جمعه به شبکه محافظه‌کار نیوزمکس گفت: «حمایت‌های بسیار بزرگی از ما شده است. دموکرات‌های دروغین و آن‌هایی که به استیضاح من رای دادند، چنین چیزی نگرفتند.... فکر کنم خیلی از آن‌ها مسیرشان را تغییر داده اند که چیز خوبی است. من به مخالفانشان کمک خواهم کرد».

در جریان استیضاح اول دونالد ترامپ به اتهام سوءاستفاده از قدرت در ماجرای تماس با رئیس جمهوری اوکراین، تنها میت رامنی، سناتور جمهوریخواه با دموکرات‌ها هم رای بود.

اما در استیضاح دوم که در پی ماجرای حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، 10 عضو مجلس نمایندگان و 7 سناتور جمهوریخواه در کنار دموکرات‌ها قرار گرفتند.

هر دو استیضاح با شکست پایان یافت و از قرار معلوم دونالد ترامپ همچنان بر کمپ جمهوریخواهان حکم می‌راند.

پیشنهاد ترامپ: امریکایی‌هایی مصاب به کرونا را به گوانتامو بفرستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
پیشنهاد ترامپ: امریکایی‌هایی مصاب به کرونا را به گوانتامو بفرستیم

راهپیمایی شنبه در کلیولند اوهایو برای حمایت از مکس میلر برگزار می‌شود که آنتونی گونزالس، ستاره پیشین رقابت‌های فوتبال آمریکایی (ان‌اف‌ال) و یکی از جمهوریخواهان هوادار استیضاح ترامپ را به چالش کشیده است.

ترامپ یک روز پیش از حضور در اوهایو برای شرکت در این راهپیمایی به نیوزمکس گفت: «درباره چگونگی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 به زودی و نه در آینده‌ای طولاتی بیانیه خواهد داد و ابراز اطمینان کرد که هوادارانش از نتیجه انتخابات بعدی، بسیارراضی خواهند بودم».

جمهوریخواهان امیدوارند در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال 2022، اکثریت مجلس نمایندگان و سنا را باز پس گیرند.

بازگشت ترامپ به صحنه سیاست رسمی ایالات متحده با وجود محرومیت وی از استفاده از فیس‌بوک و توئیتر همزمان با ادامه تحقیقات قضایی و کیفری از وی و همقطارانش صورت می‌گیرد. گاردین نوشت بسیاری از صاحب‌نظران آمریکایی معتقدند همانطور که مشکلات قضایی مانع از ورود ترامپ در سال 206 به کاخ سفید نشد، در آینده هم لزومی ندارد که تخلف و تعقیب، جمهوریخواهان را از رای دادن به وی منصرف کند.

در همین حال پروانه وکالت رودی جولیانی، وکیل مدافع و متحد جدی ترامپ و شهردار پیشین نیویورک هفته پیش به دلیل ماجرای دروغ‌های کارزار ترامپ در انتخابات اخیر تعلیق شد.

وی بیشتر دوره 6 ماهه پس از خروج از کاخ سفید را در دم و دستگاه شخصی فلوریدا یا زمین گلف نیوجرسی گذرانده است. او به نیوزمکس گفت نه‌تنها به سختی مشغول کار برای انتخابات 2024 است بلکه به شدت برای افشای تخلفات انتخاباتی سال 2020 هم کار می‌کنند و پس از آن «خواهیم دید چه پیش می‌آید».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала