گونه «دلتاپلاس» کرونا؛ آیا امکان انتقال در فضای باز وجود دارد؟

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر گونه «دلتاپلاس» کرونا؛ آیا امکان انتقال در فضای باز وجود دارد؟
گونه «دلتاپلاس» کرونا؛ آیا امکان انتقال در فضای باز وجود دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
نماینده سازمان جهانی صحت در روسیه در مورد این که آیا امکان انتقال گونه جدید هندی ویروس کرونا موسوم به «دلتا پلاس» در فضای باز وجود دارد، توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک، «ملیتا ووینوویچ» نماینده سازمان جهانی صحت (WHO) در روسیه روز (شنبه، 26 جون) گفت برای آلوده شدن به گونه هندی کرونا «دلتاپلاس»، تنها کافی است که از کنار فرد مبتلا بدون ماسک عبور کنید.

سازمان جهانی صحت ویروس «دلتا» کرونا را واگیردارترین خواند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
سازمان جهانی صحت ویروس «دلتا» کرونا را واگیردارترین خواند

وی گفت: در واقع، باید بگویم که در (روسیه) نیز گونه «دلتاپلاس» مشاهده شده است. این گونه نیز نگران کننده است، زیرا داده‌های اولیه‌ای که از هند دریافت می‌کنیم نشان می‌دهد که تنها کافی است در کنار یک فرد بدون ماسک راه بروید تا بیمار شوید.

به گفته وی، جهش گونه «دلتاپلاس» با سایر گونه‌های کرونا فرق دارد. بنابراین، با انتقال مقدار کمتری این گونه، فرد می‌تواند آلوده شود.

نماینده سازمان جهانی صحت در روسیه اضافه کرد که قبل از این گونه (دلتاپلاس) برای آلوده شدن یک فرد به کرونا، تقریباً به نیم ساعت تماس حضوری با فرد مبتلا نیاز بود.

ووینوویچ تصریح کرد: ویروس در حال تغییر است و آن (ویروس) موذی‌تر، هوشمندتر، سازگارتر و مایل به آلوده کردن هرچه بیشتر افراد می‌شود.

در حال حاضر، گونه جدید هندی ویروس کرونا موسوم به «دلتاپلاس» تقریباً در 90 کشور جهان شناسایی شده است. در همین راستا، مقامات در روسیه از شهروندان می‌خواهند که واکسین شوند.

پیش از این، سازمان جهانی صحت ویروس دلتا را به دلیل قدرت سرایت، کشنده‌تر بودن و مقاومت در برابر واکسین‌ها نگران‌کننده دانسته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала