افغانستان: تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هسته‌گذاری نشده است

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaافغانستان: تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هسته‌گذاری نشده است
افغانستان: تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان هسته‌گذاری نشده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه می گوید که تحریک طالبان پاکستان (TTP) به‌هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک ما فعالیت دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه امروز یک‌شنبه (27 جون)، اعلام کرد که تحریک طالبان پاکستان (TTP) به‌هیچ وجه در افغانستان هسته‌گذاری نشده و نه در خاک ما فعالیت دارد. این تحریک، بر اساس پالیسی امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در کنار سایر گروه‌های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده و دولت افغانستان علیه این گروه تروریستی مانند سایر گروه‌های تروریستی بدون هرنوع تبعیض مبارزه می‌کند.

سرپرست وزارت داخله: طالبان تلاش دارند تجهیزات جنگی دولت را به پاکستان ببرند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
سرپرست وزارت داخله: طالبان تلاش دارند تجهیزات جنگی دولت را به پاکستان ببرند

در ادامه این خبرنامه آمده است: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان پیوسته بر عملی‌شدن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و توافق‌نامه صلح دوحه مبنی بر قطع روابط طالبان با سایر گروه‌های تروریستی منطقه‌یی و بین‌المللی به شمول تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی اوزبیکستان، تحریک اسلامی ترکستان شرقی، القاعده و داعش تأکید کرده است".

وزارت خارجه افغانستان تاکید دارد که به‌منظور تأمین صلح پایدار در افغانستان و تضمین ثبات و رفاه در منطقه، جمهوری اسلامی افغانستان از همه کشورها به‌ویژه پاکستان می‌خواهد تا علیه گروه‌های تروریستی به‌صورت مشترک، یکسان و بدون تبعیض برخورد نموده، نگذارند این گروه‌ها که باهم پیوند نزدیک و سازمان‌یافته دارند در تبانی باهمدیگر امنیت و ثبات کشورهای ما را به مخاطره افگنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала