واکسین «اسپوتنیک وی» در دوران شیردهی منع مصرف دارد

© AP Photo / Jae C. Hongواکسین «اسپوتنیک وی» در دوران شیردهی منع مصرف دارد
واکسین «اسپوتنیک وی» در دوران شیردهی منع مصرف دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
وزارت صحت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون در دوران شیردهی با استفاده از واکسین «اسپوتنیک وی» منع مصرف دارد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت صحت روسیه اعلام کرد که دستورالعل استفاده از واکسین «اسپوتینک وی (Sputnik V)» برای زنان باردار و شیرده تغییر کرده است.

وزارت صحت روسیه می‌گوید که واکسیناسیون در دوران شیردهی منع مصرف دارد، و توصیه می‌شود که زنان باردار واکسین شوند، در صورتی که مزایای بالقوه سلامتی مادر بشتر از خطرات سلامتی کودک باشد.

روسیه واکسین جدید ضد کرونا را به دسترس شهروندانش قرار داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
روسیه واکسین جدید ضد کرونا را به دسترس شهروندانش قرار داد

پیش از این، میخائیل موراشکو وزیر صحت روسیه، در جلسه هیئت رئیسه شورای هماهنگی برای مبارزه با کووید-19 اعلام کرد که با در نظر گرفتن نتایج مثبت مطالعات بالینی در مورد ایمنی واکسین و همچنین داده های ذخیره در مورد اثر و ایمنی در آزمایشات بالینی و دوره پس از تزریق، متخصصان تصمیم گرفتند موارد منع مصرف استفاده از واکسین «اسپوتنیک وی»(گام-کوو-واک) را در زنان باردار لحاظ کنند.

در دستورالعمل آمده است: واکسیناسیون در دوران شیردهی منع مصرف دارد.

در این سند اشاره شده است که هیچ داده‌ بالینی در مورد استفاده از «اسپوتنیک وی» در زنان که شیرده هستند وجود ندارد. از آنجا که کنار گذاشتن خطر برای نوزادان یا نوزادانی که شیرخوار هستند غیرممکن است، از این رو استفاده از «اسپوتنیک وی» در دوران شیردهی منع مصرف دارد که در دستورالعمل مشخص شده است.

وزارت صحت روسیه در ماه اگست 2020 از ثبت اولین واکسین کرونای جهان خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شد، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالی» با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. «اسپوتنیک وی» تاکنون از سوی 68 کشور جهان مورد تایید قرار گرفته است و به لحاظ شمار تاییدها از سوی نهادهای تنظیم کننده دارویی کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала