نقاط ضعف آمریکا افشا شد

© AFP 2023 / Timothy A. Claryنقاط ضعف آمریکا افشا شد
نقاط ضعف آمریکا افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
عضو شوید
یک روزنامه نگار آمریکایی در مقاله‌ی نقاط ضعف ایالات متحده آمریکا را مشخص نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس کریستف، ستون نویس مشهور آمریکایی در مقاله‌ی برای نشریه نیویورک تایمز می‌نویسد: ایالات متحده موقعیت پیشرو خود را در جهان از دست داده و این کشور اکنون در حال فروپاشی است.

Статуя Свободы на закате - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2017
آمریکا با خطر فروپاشی روبرو است

وی در مقاله‌ای خود برای وب سایت 23 b.yz سخنان جو بایدن رئیس کاخ سفید را به خاطر آورد که او هنگام سفر به اروپا از بازگشت آمریکا خبر داد. به گفته این روزنامه نگار ، به معنای گسترده ، ایالات متحده بازگشت نکرده است، بلکه صحبت برعکس برسر عقب ماندگی این‌کشور مطرح است.

کریستف می‌نویسد: "یونانی ها از نرخ فارغ التحصیلی بالاتری برخوردار هستند. شیلی ها عمر طولانی تری دارند. نوجوانان 15 ساله در روسیه ، لهستان ، لتونی و بسیاری از کشورها درک بیشتری در ریاضیات نسبت به همسالان آمریکایی خود دارند - شاید این شاخص یک یا دو نسل بعدی در کشور باشد .

به گفته وی ، سطح خوانش یک پنجم نوجوانان 15 ساله در ایالات متحده در سطح افراد 10 ساله قرار دارد. او با تعجب می‌گوید که چگونه میلیون ها آمریکایی در اقتصاد جهانی رقابت خواهند کرد.

تهدید اصلی برای آینده ایالات متحده چین یا روسیه نیست ، بلکه کارآیی پایین فعالیت در خود آمریکا است.

برعلاوه به گفته کریستف، آمریکا یکی از سه کشور از 163 کشور جهان است که سطح رفاه در آن طی دهه های اخیر به مراتب وخیم تر شده است. «آرزوی آمریکایی» در ایالات متحده باره تحرک افزایش جمعیت (که در سال 1952 که اجداد من را به این کشور جذب کرد) برباد رفته است و هر چه بیشتر به «فانتزی و خیال واهی» مبدل می شود. احتمالا «آرزوی آمریکایی» را باید در آنسوی اقیانوس مثلا در دانمارک جستجو کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала