اعلام موضع رسمی ایران در قبال طالبان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه ایران: طالبان بخشی از راه حل افغانستان است نه همه آن.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز دوشنبه، ۷ سرطان در نشستی با خبرنگاران، با بیان موضع فوق اعلام کرد: اوضاع افغانستان را با جدیت و نگرانی دنبال می کنیم. با طرف‌های مختلف افغانستانی در حال گفتگو هستیم و معتقدیم حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و رعایت حقوق اقلیت‌ها و دستاوردهایی که ملت افغانستان در دو دهه گذشته به سختی به دست آورده و گفتگوهای اصیل بین الافغانی تنها راه ‌حلی است که برای افغانستان وجود دارد.

ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم

به گفته خطیب‌زاده، طالبان همه افغانستان نیست و همه افغانستان نخواهد بود، بخشی از راه‌ حل آتی افغانستان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود آنچه که مهم است، تشکیل دولت فراگیر به شمول همه گروه‌های اصیل افغانستانی و رسیدن به یک راه ‌حل مسالمت آمیز و پایدار در افغانستان است.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت که امنیت ایران و افغانستان به هم پیوستگی جدی دارد و «طبیعی است که از نزدیک موضوعات افغانستان را پی‌گیری می‌کنیم».

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌است که بحران افغانستان، راه حل نظامی ندارد، استقرار دوباره رژيم امارت طالبان را به رسمیت نمی شناسد و از گفتگوی صلح بین‌الافغانی با مشارکت و مدیریت دولت جمهوری اسلامی افغانستان، حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала