افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع؛ امریکا و انگلستان به حضور نظامی شان در افغانستان ادامه خواهند داد

© Sputnik / Alexander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع؛ امریکا و انگلستان به حضور نظامی شان در افغانستان ادامه خواهند داد
افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع؛ امریکا و انگلستان به حضور نظامی شان در افغانستان ادامه خواهند داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
پس از فاش‌شدن تصمیم امریکا برای ادامه حضور نظامی در افغانستان، اسناد وزارت دفاع بریتانیا نیز از برنامه این کشور برای حفظ نیروهایش در افغانستان خبر می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اسناد فاش‌شده از وزارت دفاع انگلستان نشان می‌دهد که این کشور برای ادامه حضور نظامی در افغانستان پس از پایان مأموریت ناتو و زمان تعیین‌شده برای خروج همه نظامیان خارجی برنامه‌هایی داشته است.

یک فرد ناشناس با فرستادن این اسناد محرمانه به بی‌بی‌سی گفت که 50 صفحه اطلاعات محرمانه طبقه‌بندی‌شده وزارت دفاع بریتانیا را پشت یک ایستگاه اتوبوس در جنوب این کشور پیدا کرده است.

انتشار اسناد محرمانه وزارت دفاع بریتانیا در يك ايستگاه سرویس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
انتشار اسناد محرمانه وزارت دفاع بریتانیا در يك ايستگاه سرویس

این رسانه اما گفته است که به‌دلیل حساس بودن این اسناد تصمیم گرفته است که جزئیات آن را منتشر نکند، اما می‌افزاید که در این اسناد پاسخ انگلیس به درخواست آمریکا برای ادامه حضور نیروهای ویژه انگلیس برای ادامه حضور در افغانستان آمده است.

در این اسناد همچنین آمده است که پس از توافق صلح میان امریکا و طالبان در ماه قبروی سال 2020 تاکنون هیچ نظامی انگلیسی در افغانستان کشته نشده است، اما تأکید شده است که "وضعیت این‌گونه باقی نخواهد ماند".

پیش از این نیز آمریکا اعلام کرده بود که حدود 600 نظامی خود را در افغانستان حفظ می‌کند و از سوی دیگر نیز ترکیه برای ادامه حضور نظامیانش در افغانستان برای تأمین امنیت فرودگاه کابل اعلام آمادگی کرده است.

«سهیل شاهین» عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان پیش از این درباره ادامه حضور نظامیان خارجی آن را تداوم اشغال دانسته و تصریح کرده بود که طالبان در برابر این اقدام «کاملاً حق واکنش» دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала