ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم

© AP Photo / Ronald Zakایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم
ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که امنیت ایران و افغانستان به هم پیوستگی جدی دارد؛ تحولات را با دقت پیگیری می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تحولات افغانستان گفت، امنیت ایران و افغانستان به هم پیوستگی جدی دارد و طبیعی است که از نزدیک موضوعات افغانستان را پیگیری می‌کنیم؛ گفتگوهای بین الافغانی تنها راه حلی است که وجود دارد.

خطیب‌زاده در نشست خبری درباره اوضاع افغانستان گفت:‌ "با طرف‌های مختلف افغانستانی در حال گفت‌وگو هستیم و معتقدیم حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و رعایت حقوق اقلیت‌ها و دستاوردهایی که ملت افغانستان در دو دهه گذشته به سختی به دست آورده و گفت‌وگوهای اصیل بین الافغانی تنها راه‌حلی است که برای افغانستان وجود دارد".

نماینده وِیژه ایران پس از سفر به اسلام آباد وارد کابل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
نماینده وِیژه ایران پس از سفر به اسلام آباد دوباره وارد کابل شد

وی افزود: "همواره گفتیم آماده تسهیل گفت‌وگوها هستیم".

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره موضع رسمی ایران در قبال طالبان گفت: "طالبان همه افغانستان نیست و همه افغانستان نخواهد بود بخشی از افغانستان و بخشی از دولت و راه‌حل آتی افغانستان است".

وی افزود: "این موضوعی است که بارها گفته شده است و آن‌چه مهم است دولت فراگیر با شمول همه گروه‌های اصیل افغانستانی و رسیدن به یک راه‌حل مسالمت آمیز و پایدار در افغانستان است".

خطیب‌زاده گفت: "امنیت ایران و افغانستان به هم پیوستگی بسیار جدی دارد و طبیعی است که افغانستان را با دقت و از نزدیک موضوعاتش را پیگیری می‌کنیم."

وی در خصوص پیگیری موضوع افغانستان با دیگر کشورها نیز بیان کرد: "موضوع افغانستان همواره در بستر منطقه و در روابط ما با کشورها مطرح بوده و آینده افغانستان باید در داخل افغانستان تعیین شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала