خطرناک ترین تطبیفات نظامی 32 کشور متحدین امریکا در جوار سرحدات روسیه

© REUTERS / U.S. Navy/Intelligence Specialist 1st Class Steven Roblesقوای بحری امریکا
قوای بحری امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
امروز در بحیره سیاه تطبیقات نظامی به نام نسیم دریا (Sea Breeze) آغاز شد که ایالات متحده و متحدین آن سالانه در خاک اوکراین برگزار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، 32 کشور در تطبیقات نظامی مشترک امریکا و متحدینش با هزاران نفر پرسنل نظامی، ده ها کشتی و طیارات جنگی شرکت دارند. گفته می شود که  امسال مقیاس شرکت کنندگان بی سابقه است.

مسکو تطبیقات هوایی ناتو را اقدام تحریک کننده می داند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2021
مسکو تطبیقات هوایی ناتو را اقدام تحریک کننده می داند

همانطور که اعلام شد، تا 10 جولای تمام گروپ "عملیات جنگی" را در سرحد روسیه انجام می دهند.

این تطبیقات نظامی سناریوهای مختلف جنگی از جمله برخورد کشتی های جنگی، مانور زمینی، عملیات بحری، عملیات رهگیری قوای بحری، دافع هوا، تعامل عملیات ویژه، فعالیت ضد تحت البحری و عملیات جستجو و نجات را تمرین می کند.

دومین گروپ بحری دائمی ناتو در تطبیقات نسیم بحیره Sea Breeze)  2021) شرکت خواهد کرد. علاوه بر این، امسال بیشترین تعداد کشورهای شرکت کننده در تاریخ به این تمرینات می پیوندند: بیش از 30 کشور حدود 5000 پرسنل نظامی، 32 کشتی، 40 طیاره، 18 نیروی ویژه و گروپ های غواصی را اعزام می کنند. مانورها تقریباً تا پایان ماه جولای ادامه خواهد داشت.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، قبلاً گفته بود که اردوی روسیه از نزدیک بر برگزاری و انجام مانورهای مربوط به نیروهای ناتو نظارت خواهد کرد.

پیش از این، در تاریخ 26 جون معلوم شد که کشتی راکت بردار آمریکایی یو اس اس روس (USS Ross) وارد بحیره سیاه شده که در قسمت مانور تطبقاتی به 31 کشتی خواهد پیوست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала