سقوط ولسوالی‌ها مقر، خواجه‌عمری و واغظ غزنی به‌دست طالبان تائید شد

© Sputnikسقوط ولسوالی‌ها مقر، خوجه عمری و واغظ غزنی به‌دست طالبان تائید شد
سقوط ولسوالی‌ها مقر، خوجه عمری و واغظ غزنی به‌دست طالبان تائید شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
منابع محلی و اعضای شورای ولایتی غزنی تأیید می‌کنند که ولسوالی‌های مقر، واغظ و خواجه‌عمری این ولایت به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان سقوط کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، فاطمه رحیمی، عضو شورای ولایتی غزنی امروز دوشنبه (28، جون)، گفت که ولسوالی مقر روز گذشته و ولسوالی واغظ نیز بامداد امروز به‌دست طالبان افتاده است.

ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
ایران: تحولات افغانستان را با دقت پیگیری می‌کنیم

خانم رحیمی افزود که در ولسوالی مقر، حدود 50 نفر از نیروهای خیزش مردمی به طالبان تسلیم شده‌اند. طالبان این فراد را پس از خلع سلاح آزاد کرده‌اند.

همچنین به گفته‌ی او، حدود 80  نیروی ارتش و 60 نیروی پولیس که در این ولسوالی مستقر بودند، به طرف کوه «زرکشان» عقب‌نشینی کرده و حوالی ساعت 12:00 شب در یک پرواز از این کوه به شهر غزنی انتقال داده شده‌اند.

این عضو شورای ولایتی غزنی گفت که نیروهای دولتی پس از یک هفته محاصره در ولسوالی واغظ در 14 کیلومتری جنوب‌غرب شهر غزنی نیز حوالی ساعت01:00 بامداد از این ولسوالی به مرکز ولایت عقب‌نشینی کرده‌اند. او بدون ذکر رقمی افزود که تعدادی از این نیروها زخمی اند.

همزمان با این، یک منبع حکومتی در غزنی تأیید می‌کنند که صبح امروز ولسوالی خواجه‌عمری در 16 کیلومتری شمال شهر غزنی هم به‌دست طالبان سقوط کرده است. به گفته‌ی منبع، طالبان حمله‌ی‌شان را بر این ولسوالی از ناوقت شب گذشته راه‌اندازی کرده و هم‌اکنون کنترل این ولسوالی را به‌دست گرفته‌اند.

او افزود که در نتیجه‌ی درگیری در این حمله‌ی طالبان، پنج نفر از نیروهای امنیتی کشته و سه نفر از این نیروها زخمی شده‌اند. همچنین به گفته‌ی منبع، طالبان مسیر مواصلاتی این ولسوالی با شهر غزنی را ماین فرش کرده‌اند.

مرکز ولسوالی رستاق تخار به تصرف طالبان درآمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
مرکز ولسوالی رستاق تخار به تصرف طالبان درآمد

از سویی هم، او گفت که حملات طالبان در مرکز شهر غزنی نیز شدت یافته و این شهر در معرض سقوط قرار دارد. منبع ابراز نگرانی کرد که اگر اقدامات فوری برای بازپس‌گیری ولسوالی‌های اطراف شهر غزنی و سرکوب طالبان صورت نگیرد، این شهر سقوط می‌کند.

ولایت غزنی در جنوب‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که طالبان در آن حضور گسترده دارند. از تاریخ 14 جوزا تاکنون هفت ولسوالی غزنی به‌دست طالبان سقوط کرده است. قبلا طالبان ولسوالی‌های ده‌یک، جغتو، قره‌باغ و آب‌بند این ولایت را نیز در کنترل گرفته بودند.

از سویی هم، گروه طالبان ادعا کرده است که ولسوالی خوشامند ولایت پکتیکا در همسایگی غزنی نیز به‌دست جنگ‌جویانش سقوط کرده است. اما مسئولان محلی سقوط این ولسوالی را به‌دست طالبان رد کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала