آمریکا از تاریخ آزمایش «شمشیر آرماگدون» خبر داد

CC0 / / LGM-30G Minuteman III
LGM-30G Minuteman III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
عضو شوید
آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای استراتژیک که جایگزین سلاح LGM-30G Minuteman III خواهد شد تا دو سال دیگر انجام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله «Popular Mechanics» پرواز آزمایشی موشک استراتژیک بالستیکی قاره‌پیمای آمریکا Ground Based Strategic Deterrent (GBSD)  در سال 2023 به انجام خواهد رسید.

نگهبانان فضا در آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
نگرانی آمریکا از تولید سلاح های فضایی روسیه و چین

نشریه نامبرده این سلاح آمریکایی را «شمشیر آرماگدون» (The Sword of Armageddon) نامیده است که جایگزین سلاح LGM-30G Minuteman III خواهد شد و پرتاب آن دو سال دیگر انجام خواهد شد که یکی از اجزاء گروه سه‌گانه هسته ای آمریکاست. قرار است برنامه موشک های استراتژیک بالستیکی قاره پیمای زمین پایه از کمک مالی به مقدار 61 میلیارد دالر طی 10 سال آینده برخوردار شود.

موشک استراتژیکی ساخت شرکت Northrop Grumman، سیستم رساندن  تسلیحات هسته ای واکنش سریع را تأمین خواهد کرد که قادر است هر هدفی در هر نقطه جهان را طی چند دقیقه نابود کند. هم‌اکنون طراحی این موشک در مرحله آزمایش های فنی قرار دارد.

در ساخت این سلاح از فناوری رقمی استفاده می شود. به عنوان مثال، برای انتخاب بهترین پیکربندی موشک جدید با کمک کامپیوتر، 6 میلیارد دالر هزینه شده است. نیروی هوافضای آمریکا قصد دارد 400 موشک از این نوع را خریداری کند که مجهز به کلاهک های گرماهسته ای W87-1 به قدرت 335 — 350 000 کیلو تن معادل «تی ان تی» خواهند بود.

هزینه زیاد این سلاح با انتقاد از سوی مخالفان روبرو شده است که پیشنهاد می کنند که گزینه قبلی LGM-30G Minuteman III مدرنیزه گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала