آتش در خرمن طالبان؛ فصل نو «مقاومت» آغاز شده است

© Sputnik/ JKآتش در خرمن طالبان؛ فصل نو «مقاومت» آغاز شده است
آتش در خرمن طالبان؛ فصل نو «مقاومت» آغاز شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
خاطرۀ مقاومت برای طالبان در افغانستان خوش‌آیند نیست، آنها با خیال پیروزی نظامی در افغانستان حالا یک بار دیگر در حال مواجه شدن با کابوس «مقاومت» استند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که در صورت دوام تمایل طالبان به جنگ، مردم افغانستان آمادۀ دفاع از کشورشان اند.
آقای عبدالله افزوده است که طالبان برخلاف آنچه می‌گویند، تعهدی به صلح نشان نداده و در عوض به راه حل نظامی و درگیری تمرکز دارند. 
وی افزود: «این باور که گروهی بتواند از راه نظامی و خشونت به پیروزی برسد، از بنیاد اشتباه است. تجربه‌ی چهار دهه منازعه نشان داده است که هیچ گروهی با استفاده از سلاح و کشتار به پیروزی نمی‌رسد».

این اظهارات در حالی از سوی آقای عبدالله مطرح میشود که وی یکی از افراد خوشبین به روند صلح افغانستان شمرده شده و به نظر میرسد امیدهای شورای عالی مصالحه به توافق با طالبان به شدت کمرنگ شده است.
پیش از این آقای عبدالله گفته بود که پس از این، صلح با طالبان در اولویت نبوده و در صورت تاکید این گروه بر جنگ،  دولت افغانستان نیز راه درگیری را پیش خواهد گرفت.
سخنان عبدالله عبدالله در حالی بیان میشود که روند خیزش بر علیه طالبان در سراسر کشور افزایش یافته است. به تازگی احمد مسعود، فرزند قهرمان ملی کشور نیز از آغاز مقاومت دوم در کشور خبر داده است.

ولسوالی خوست بغلان در عملیات مشترک نیروهای امنیتی و خیزش مردمی از وجود طالبان پاک‌سازی شد<br>وزارت دفاع ملی می‌گوید که نیروهای امنیتی و خیزش مردمی ولسوالی خوست بغلان را از دست طالبان آزاد کرده‌اند. 

شماری از رهبران سیاسی افغانستان نیز در راه اندازی این خیزش‌ها نقش اساسی داشته اند که از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفته است.
یکی از شهروندان در توییتر نوشته است، گپ از رهبران در خط نبرد اگر نمایشی هم باشد کار نیک است و قوت قلب برای مردم است.

صیر سالنگی، مشاور ارشد شورای عالی مصالحه:<br>تلاش‌ها برای تشکیل «مقاومت دوم» جریان دارد و در صورت شکست گفتگوها، این مقاومت روی کار می‌آید.

#رابعه_سادات pic.twitter.com/hX9gOig2cZ

 

— Rabia Sadat (@realRabiaSadat) January 27, 2021

طالبان باید دست از خشونت و کشتار ورداشته در زیر سقف صلح همه شمول و با عزت همزیستی را با مردم افغانستان به تعریف گیرد. طالب باید حس مسئولیت پذیری در قبال جان، زندگی و امکان عامه داشته باشد. قدرت دادن/گرفتن به مردم بمعنی خدمت کردن به مردم است نه کشتار و نابود ساختن شان.

عزیز الله آریانفر نوشته است که از بدخشان تا هرات و از بلخ تا نیمروز هرکسی که در کنار قوای مسلح کشور برای حفظ افغانستان می‌رزمد، منسوبی از مقاومت و عضوی از این سازمان است؛ و در افتخارات آن شریک.


در حال حاضر جنگ میان طالبان و نیروهای دولتی و نیروهای مقاومت در سراسر افغانستان دوام دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала