اقتصاددان: فشار گونه دلتا کرونا به کشورهای فقیر خطرناک است

CC BY 2.0 / NIAID-RML / اقتصاد دان: فشار گونه دلتا کرونا به کشورهای فقیر خطرناک است
 اقتصاد دان: فشار گونه دلتا کرونا به کشورهای فقیر خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
گسترش سویه ویروس دلتا بیشتر از همه کشورهایی را که دارای اقتصادی ضعیف و نرخ پایین واکسیناسیون COVID-19 می باشند، تهدید می کند.

به گزارش اسپوتیک، بیاتا جاورسیک، اقتصاددان پولندی (لهستانی)، که در حال حاضر اقتصاددان ارشد در بانک اروپایی برای بازسازی و توسعه است، می گوید که گسترش سویه ویروس دلتا بیشتر از همه کشورهایی را که دارای اقتصادی ضعیف و نرخ پایین واکسیناسیون COVID-19 می باشند، تهدید می کند.

گونه هندی «دلتا» کرونا به سرعت در افغانستان در حال انتشار است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
گونه هندی «دلتا» کرونا به سرعت در افغانستان در حال انتشار است

طبق پیش بینی بیاتا جاورسیک، نرخ رشد محصول نا خالص داخلی، کشورهای عضو این بانک در سال 2021 به جای 3.6 درصد که قبلا پیش بینی شده بود، 4.2 درصد خواهد بود.

این اقتصاددان گفت، با این حال، ویروس کرونا در هند به سرعت در حال گسترش است و می تواند انتظارات را در کشورهایی که میزان واکسیناسیون پایین دارند کاهش دهد.

جاورسیک خاطرنشان کرد: "در حالی که پیش بینی های اصلاح شده زمینه خوش بینی را فراهم می کند، اما هنوز عدم اطمینان زیادی در مورد گسترش نوع دلتا COVID-19 وجود دارد که به ویژه خطرات بیشتری را برای کشورهایی که در واکسیناسیون پیشرفت کمتری داشته اند و همچنین اقتصادهایی که به شدت وابسته به جهانگردی بین المللی هستند، ایجاد می کند".  

گفتنی است، سویه دلتای ویروس کرونا که با سرعت در حال درنوردیدن کشورها است، حتی کشورهایی که واکسیناسیون پرسر وصدا  داشته‌اند، نتوانسته‌اند این ویروس را که بسیار مسری‌تر و کشنده‌تر است، مهار کنند. الجزیره می‌نویسد: مقامات چند کشور، از بنگلادش و اندونزی تا استرالیا و اسرائیل گرفته، در تلاشند تا سویه دلتای ویروس کرونا را که بسیار مسری است، مهار کنند.

در حالی که واکسیناسیون باعث کاهش ابتلا در کشورهای ثروتمند شده است، افزایش گونه دلتای این ویروس باعث ترس از امواج جدید ویروسی شده که در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر را کشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала