Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سوئیس 3 (5) – فرانسه 3 (4)؛ آب سرد بر پیکر قهرمان جهان، سوئیس در اوج ناباوری حریف اسپانیا شد + عکس

© REUTERS / Lukas Barth-Tuttas / Pool Футболисты Германии и Франции во время матча на Евро-2020
Футболисты Германии и Франции во время матча на Евро-2020  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
تیم سوئیس با شگفتی در ضربات پنالتی فرانسه را حذف کرد و به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا صعود کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  در ادامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابت های فوتبال یورو 2020، تیم‌ ملی فرانسه در ورزشگاه ملی رومانی به مصاف سوییس رفت و در 90 دقیقه قانونی با نتیجه 3-3 متوقف و پس از 30 دقیقه وقت‌های اضافه، در ضربات پنالتی سوئیس برنده و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

فرانسه که مدعی درجه یک رقابت‌های یورو شناخته می‌شد، در نیمه نخست این دیدار برابر شاگردان پتکوویچ، نمایش ضعیفی داشت و هریس سفروویچ موفق شد در دقیقه 15 دروازه این تیم را باز کند.

فرانسه در ادامه نیمه نخست و پس از آن که ریکاردو رودریگز پنالتی را خراب کرد، تلاش زیادی برای جبران نتیجه انحام داد اما تا پایان 45 دقیقه موفق به باز کردن دروازه حریف نشد و با شکست به رختکن رفت.

در نیمه دوم فرانسه برای کسب پیروزی قدم به زمین گذاشت. این تیم با درخشش کریم بنزما در دقیقه 57 به گُل نخست دست یافت و این بازیکن با حرکات انفجاری بازی را مساوی کرد.

2 دقیقه بعد بنزما روی حرکت عالی گریزمن گُل دوم را زد و اختلاف را دو برابر کرد تا خروس‌ها به صعود به مرحله بعدی امیدوار شوند.

در دقیقه 75 پوگبا اختلاف را افزایش داد و با شوت سرکش گُل سوم تیمش را به ثمر رساند و دروازه سومر را باز کرد تا همه فکر کنند که کار سوئیس تمام است.

سوئیس اما تسلیم نشد و برای جبران نتیجه پیش کشید و هر دو گُل خورده را جبران کرد. سفروویچ که گُل نخست تیمش را به ثمر رسانده بود، در دقیقه 81 گُل دوم تیم و خودش را نیز زد و در دقیقه 90 ماریو گاورانوویچ موفق شد بازی را مساوی کند.

در ادامه بازی به وقت‌های اضافه رفت و در هر دو نیمه 15 دقیقه‌ای تیم‌ها موفق به بازی کردن دروازه‌ هم‌دیگر نشدند تا ضربات پنالتی برنده این دیدار را مشخص کند.

در ضربات پنالتی سوئیس عملکرد بهتری داشت و هر 5 پنالتی خود را گُل کرد اما پنالتی آخر فرانسه را امباپه زد که توسط سومر گرفته شد و به این ترتیب خروس‌ها بازی را واگذار کردند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

سوئیس با این پیروزی تاریخی و دراماتیک موفق به صعود به مرحله بعد شد و در دور یک چهارم با اسپانیا مصاف خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала