سربازان گرجستانی افغانستان را پس از 17 سال ترک کردند

© Photo / Alexandr Imedashvili, Georgia-Newsسربازان گرجستانی افغانستان را پس از 17 سال ترک کردند
سربازان گرجستانی افغانستان را پس از 17 سال ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
وزارت دفاع گرجستان از بیرون شدن آخرین گروه از سربازان این کشور از افغانستان خبر داد. 

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع گرجستان نوشته است، که آخرین گروه از نظامیان این کشور از افغانستان بیرون شدند.

وزارت دفاع این کشور با نشر خبرنامه ای نوشته است، که ماموریت 17 ساله نظامیان گرجستانی در افغانستان به پایان رسیده و آخرین گروه از این نظامیان از پایگاه هوایی بگرام بیرون شدند.

این وزارت افزوده است، که سربازان ارتش نیروهای دفاعی گرجستان خدمات موفق 17 ساله خود را در یکی از گرمترین نقطه جهان به پایان رساندند.
جمهوری اسلامی افغانستان توسط آخرین لشکر نیروهای دفاعی گرجستان ترک شده است. آخرین جریان گردان 32 پیاده سبک تیپ سوم پیاده نظام به سرپرستی تاریل ماخارشویلی رئیس بخش معاون سرهنگ به میهن بازگشت.

وزارت دفاع گرجستان نوشته است، که این سربازان نظامی در میدان هوایی بین المللی تفلیس، از سوی معاون رئیس نیروهای دفاعی گرجستان، سرتیپ جانی تاتوناشویلی، سردال غربی، سرتیپ کوبا گریگولیا و نمایندگان وستر سژ استقبال شدند رئیس نیروهای دفاع از صلحبانان برای انجام مأموریت دشوار و مسئولانه تشکر کرد و برای آنها در کار حرفه ای آرزوی موفقیت کرد.

وزارت دفاع گرجستان افزوده است، که گردان 32 ام در افغانستان به رهبری امریکا در قالب ماموریت قاطع به مدت شش ماه سهم فعال داشت. 
یادآوری می کنیم، که از سال 2004 تاکنون ، بیش از 20 هزار نفر از نظامیان گرجی در مأموریت های بین المللی در افغانستان در سطوح مختلف شرکت کردند. 32 سرباز ارتش برای مبارزه با تروریسم بین المللی فدا شدند.

نیروهای گرجستانی در قالب پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) از سال 2004 میلادی در افغانستان مستقر شدند.

در این مدت 32 نفر از نیروهای گرجستانی کشته شده‌اند.

قرار است که دیگر نیروهای خارجی نیز تا ماه سپتامبر سال روان میلادی افغانستان را ترک کنند.

در حال حاضر روند بیرون شدن نیروهای امریکایی بیش از 50 درصد تکمیل شده است.

به تازگی گزارش شده که قرار است بیش از 600 نظامی امریکایی برای تامین امنیت تاسیسات دیپلماتیک آن کشور در کابل بمانند. طالبان به این گزارش واکنش نشان داده و گفته که حضور نیروهای خارجی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала