هشدار میلر از تلاش گروه طالبان برای سقوط شهرهای بزرگ افغانستان

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceهشدار میلر از تلاش گروه طالبان برای سقوط شهرهای بزرگ افغانستان
هشدار میلر از تلاش گروه طالبان برای سقوط شهرهای بزرگ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان گفت، که گروه طالبان از راه جنگ پیروز نمی شوند و باید خشونت ها را پایان دهند. 

دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال اسکات میلر فرماندۀ کل نیروهای خارجی در افغانستان در یک نشست خبری از آن چه که افزایش بی‌پیشینه خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان می داند انتقاد می‌کند و می‌گوید، که طالبان از راه جنگ پیروز نمی شوند و باید خشونت‌ها را متوقف کنند.فرماندۀ کل نیروهای خارجی در افغانستان تأکید می ورزد تا زمانی که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان کامل نشده به پشتیبانی از نظامیان افغانستان ادامه خواهند یافت.

جنرال اسکات میلر می‌گوید، که افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان دست یافتن به صلح را دشوار می سازد.

فرماندۀ کل نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می‌افزاید، که طالبان از راه جنگ پیروز نمی‌شوند و باید به این خشونت‌های بی‌پیشینه پایان دهند.

او می‌گوید، به زودی رهبری کل نیروهای خارجی را در افغانستان به فرمانده نظامی دیگر خواهد سپرد.

فرماندۀ کل نیروهای خارجی در افغانستان در یک نشست خبری از آن چه که افزایش بی‌پیشینه خشونت‌ها از سوی طالبان در افغانستان می داند انتقاد می‌کند و می‌گوید طالبان از راه جنگ پیروز نمی شوند و باید خشونت‌ها را متوقف کنند.

اسکات میلر در این باره گفت:«این یک راه حل سیاسی است که صلح را به افغانستان به ارمغان میاورد. تنها دربیست سال گذشته نه بل درچهل ودوسال گذشته جنگ جریان دارد پس راه حل سیاسی برای آن ضروری است».

این جنرال امریکایی در پاسخ به این پرسش طلوع نیوز، که اگر جنگ‌جویان  طالبان تلاش کنند شهرها به شمول  کابل را به زور بگیرند ،نیروهای امریکایی چه واکنشی خواهد داشت می گوید که چنین چیزی برای مردم افغانستان وجامعه جهانی پذیرفتنی نیست.

اسکات میلر می افزاید:«چنین چیزی نباید دیده شود که طابن برای گرفتن شهرها اقدام کنن، اگر درواقع به  راه حل سیاسی پابند باشند نباید چنین کنند.اگراین کار را بکنند، همه کارهایی که درباره مذاکرات در دوحه انجام شده اند وبه جامعه جهانی تعهد شده زیر پرسش خواهند رفت».

میلر می‌گوید، که به زودی مسئولیت فرماندهی کل نیروهای خارجی را در افغانستان به یک فرمانده دیگر می سپارد و افغانستان را ترک می کند.

اسکات میلر گفت:«پیروزی نظامی به سود هیچ کس نیست. یعنی به سود مردم افغانتسان نمی باشد.امور ما توانایی وصلاحیت حمایت ،تجهیز ونیز دفاع ازنیروهای افغانستان را درصورت حمله براین نیروها بربنیاد توافق نامه دوحه داریم».

میلر تاکید کرد، که هنوز روشن نیست که با بدتر شدن اوضاع افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی، امریکا چه کاری برای افغانستان خواهد کرد، اما پشتیبانی مالی و تامین تجهیزات نیروهای دولتی افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان از تعهداتی استند که امریکا به گونه دوام دارد به آن تاکید کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала