واکسن چینی کروناواک موفقانه در کودکان آزمایش شد

© Sputnik / Vitaly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن چینی کروناواک موفقانه در کودکان آزمایش شد
 واکسن چینی کروناواک موفقانه در کودکان آزمایش شد
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
واکسن CoronaVac تولید شده در چین برای کودکان بالای سه سال موثر و ایمن است.

به گزارش اسپوتنیک، واکسن کروناواک، تولید شده در چین برای کودکان بالای سه سال موثر و ایمن است، چنین نتیجه گیری پس از نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات واکسن در کودکان بدست آمده است. این مطلب در مجله علمی Lancet منتشر شده است.

دومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
دومین واکسن چینی کرونا مورد تائید سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت

به گزارش اسپوتنیک، در طی آزمایشات، واکسن CoronaVac تولید شده توسط شرکت بیودارویی چینی Sinovac Biotech Ltd. بر روی گروهی از کودکان 3 تا 17 ساله آزمایش شد. در مرحله اول آزمایشات، که از 31 اکتبر تا 2 دسامبر سال 2020 انجام شد، 72 نفر شرکت کردند. در مرحله دوم، از 12 دسامبر تا 30 دسامبر همان سال، 480 شرکت کننده در این آزمایشات حضور داشتند.

پس از مرحله اول آزمایشات بالینی، آنتی بادی 100 فیصدی در کودکان واکسینه شده تشخیص داده شد. پس از مرحله دوم، در کودکانی که دوز 1.5 میکروگرم دریافت کرده اند، آنتی بادی در 96.8 درصد موارد، در کسانی که دوز 3 میکروگرم دریافت کرده اند - در 100 موارد تشخیص داده شده است. هیچ آنتی بادی در کودکانی که پلاسیبو دریافت کرده اند تشخیص داده نشده است.

طوری که از این آزمایشات برمی آید، واکنشهای جانبی در طی 28 روز پس از واکسیناسیون، در 26 درصد از کودکانی که دوز 1.5 میکروگرم دریافت کرده اند و در 29 درصد که دوز 3 میکروگرم دریافت کرده اند، ثبت شده است.

در بیشتر موارد، عارضه جانبی، درد در محل تزریق  گفته شده است.

بر اساس نتایج آزمایشات، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که واکسن CoronaVac به خوبی تحمل می شود، ایمن است و باعث پاسخ ایمنی در کودکان و نوجوانان می شود.

گفتنی است سازمان بهداشت جهانی در ماه جون، CoronaVac را برای استفاده اضطراری تأیید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала