عبدالله عبدالله: بقای افغانستان در خطر است

© Photo / AFGHANCEعبدالله عبدالله: بقای افغانستان در خطر است
عبدالله عبدالله: بقای افغانستان در خطر است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان هشدار می‌دهد که بقای کشور در خطر است و نیاز است تا رهبران سیاسی یکپارچه برای دفاع از نظام بسیج شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی امروز (چهارشنبه، 9 سرطان) در ششمین نشست کمیتۀ این شورا در ارگ ریاست‌جمهوری سخن می‌زد، تاکید که نیاز به ایجاد اجماع سیاسی نسبت به هر زمان دیگری بیشتر احساس می‌شود.

عبدالله: به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نا ممکن است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عبدالله: به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نا ممکن است

وی گفت کسانی‌که از نام و قربانی‌های مردم به جایگاه رسیده‌اند اکنون باید برای نجات نظام باهم بسیج شوند: «یک وقتی ما تا آخرین حد مقاومت می‌کنیم، تا آخرین حدی‌که قانون و شرایط افغانستان اجازه می‌دهد، آن هم حق ماست، اما یک وقتی می‌رسد که همین امروز چیزی جز بقای افغانستان در خطر نیست».

رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی در بخش دیگر از سخنانش، گفت که جمهوریت هنوزهم به صلح اولویت می‌دهد و از همین‌رو هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه به‌سر می‌برد: «گروه تماس همین حالا هم تماس دارند. مسله میانجی گری قطر و سازمان ملل هم مطرح است که اگر بتوانند سبب تسریع گفت‌وگوها شوند، اما هیئت ما هیچ‌نوع ابرازی کوتاهی برای این‌که صلح می‌خواهند انجام نداده‌اند».

هرچند در نشست امروز شورای مصالحه در ارگ، بسیاری از چهره‌های اثرگذار سیاسی حضور داشتند؛ اما حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین در آن دیده نمی‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала