وزارت دفاع امریکا: واشنگتن می‌خواهد که طالبان به روند صلح برگردند

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaوزارت دفاع امریکا: واشنگتن می‌خواهد که طالبان به روند صلح برگردند
وزارت دفاع امریکا: واشنگتن می‌خواهد که طالبان به روند صلح برگردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا از طالبان خواسته است تا به روشی صلح‌آمیز به روند صلح، باز گردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جان کربی، سخن‌گوی پنتاگون در کنفرانس خبری گفته است که حملات طالبان صداقت این گروه را برای صلح کم رنگ می‌سازد: "خشونت بیش از حد زیاد است و همۀ ما از همۀ وضعیت امنیتی در افغانستان، آگاه هستیم. آنچه که ما دوست دارم این است که ببینم که طالبان به روشی صلح‌آمیز به روند صلح، باز گردند. و همانطور که شاهد رویدادها در افغانستان هستیم، قطعاً صداقت تلاش طالبان را برای مشارکت قانونی و قابل اعتماد در روند صلح، زیر پرسش می‌برد."

غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
غنی از بایدن نخواست که روند خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به تعویق انداخته شود

او می‌گوید که ماموریت تازه امریکا پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، تأمین امنیت و حفاظت از جان دیپلوماتان امریکایی و پشتیبانی از نیروهای دولتی این کشور خواهد بود.
کربی افزود: "پس از خروج نیروهای جنگی از افغانستان، ما دو مجموعۀ مأموریت تازه در وزارت دفاع، خواهیم داشت. یکی حضور در کابل که برای حفاظت از دیپلمات‌های ما و دو؛ برای داشتن یک رابطه با افغانستان، یک رابطۀ دو جانبۀ تازه با نیروهای افغان که برای کمک به ادامۀ نیازهای آنان برای شایستگی و توانایی در این زمینه، طراحی شده‌است."
سخنگوی پنتاگون،پیش از این نیز به خبرنگاران گفت که خروج نیروهای آمریکایی لزوماً به معنای پایان مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان نیست، علی رغم تصمیم ناتو در ماه اپریل برای شروع کاهش نیروهای خود چند ماه را در بر خواهد گرفت.
رئیس جمهور آمریكا قول داده بود كه نیروهای خود را قبل از 11 سپتامبر از افغانستان بیرون بكشد.
در همان زمان ، یک مقام ارشد دولت به CNN گفت که ممکن است حدود 1000 سرباز آمریکایی پس از خروج رسمی نیروها برای کمک به تأمین امنیت سفارت آمریکا در کابل و فرودگاه شهر در این کشور بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала