مشاور رییس جمهور: اگر شورای عالی دولت ایجاد نشود اوضاع کشور بدتر خواهد شد

© Sputnik / Zakarya Safari مشاور رییس جمهور: اگر شورای عالی دولت ایجاد نشود اوضاع کشور بدتر خواهد شد
 مشاور رییس جمهور: اگر شورای عالی دولت ایجاد نشود اوضاع کشور بدتر خواهد شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
عضو شوید
مشاور سیاسی و امنیتی رییس جمهورهشدار می‌دهد که اگر رییس جمهور با شماری از رهبران جهادی و سیاسی شورای عالی دولت را ایجاد نکند، اوضاع کشور بد تر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق مشاور سیاسی و امنیتی رییس جمهور دیروز (۸ سرطان) به طلوع نیوز گفته است که ایجاد نشدن شورای عالی دولت، زمینه برای برای تصرف مناطق بیشتر از سوی طالبان مساعد خواهد ساخت که منجر به بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور خواهد گردید.

عبدالله عبدالله با محمد محقق دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.03.2021
عبدالله عبدالله با محمد محقق دیدار کرد

محمد محقق، مشاور سیاسی و امنیتی رییس جمهور گفت: "اگر شورای عالی دولت شکل بگیرد و  صادقانه همکاری شود، اوضاع بیشتر از این خراب نمی‌شود، اگر همین گونه بی تفاوتی بود و کس کسی را پیدا نتوانست، در وزارت دفاع تلفون کنی کسی پیدا نشود، یک جای دیگر تیلفون کنی کسی پیدا نشود، جلسه که لازم است برای مشوره فراهم نشود، بعد طالبان می‌آیند و همه جا را می گیرند."

چند هفته پیش حکومت از مشوره ها برای ایجاد شورایی زیر نام شورای عالی دولت برای مدیریت اوضاع افغانستان پس از بیرون شدن نیرو های خارجی از کشور خبر داد، اما منابعی می‌گویند که اختلاف ها برسر چگونه‌گی صلاحیت ها و ترکیب این شورا از موانع اصلی ایجاد این شورا استند.

سیاست گران می گویند که شورای عالی دولت باید یک شورای توانا باشد و در بارۀ مسایل سیاسی ، امنیتی و روابط خارجی افغانستان تصمیم بگیرد؛ اما رییس جمهور غنی مخالف این خواست های سیاست گران است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала