بیت کوین آینده دردناک در پیشرو دارد

© AP Photo / Mark Lennihanبیت کوین
بیت کوین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
یکی از خطرات که بیت کوین را تهدید می کند، تلاش کشورهای جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط می باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان بی سی»، تا پایان شش ماه اول سال 2021 میلادی، ارزش بیت کوین تقریبا نصف حداکثر قیمت خود شد که در ماه اپریل به ثبت رسیده بود. یکی از خطرات که بیت کوین را تهدید می کند با تلاش کشورهای جهان جهت تشدید مقررات رگولاتوری مرتبط است.

ضربه چین به نرخ بیت کوین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
ضربه چین به نرخ بیت کوین

سیاست چین فشار جدی بر بیت کوین وارد آورد که یکسری از پروژه های استخراج بیت کوین را تعطیل کرد و مبادلات با رمز ارز را برای بانک های بزرگ ممنوع کرد. مقامات بریتانیا نیز تجارت با رمز ارز یکی از بزرگترین بورس رمز ارز Binance  را در قلمرو خود منع کردند.

یک تهدید دیگر برای رمزارز، نوسانات جدی بازار و نوسان قیمت هاست. پس از حداکثر قیمت ماه آوریل، قیمت بیت کوین تقریبا 65 هزار دالر سقوط کرد و به 28,911 در ماه جون رسید و بعد دوباره به سطح 34 هزار دالر صعود کرد.

از تلاش های رگولاتوری کشورهای جهان در این رابطه، سیاست چین، ضربه قوی ای به بیت کوین وارد آورد. همانا به دلیل اخبار منتشره از چین، بیت کوین تا سطح 30 هزار دالر در اواسط ماه جون ارزان شد. در آن زمان، پرداخت با بیت کوین توسط بانک های بزرگ و سیستم های پرداخت Alipay ممنوع شد.

بیت کوین به شدت سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
بیت کوین به شدت سقوط کرد

بیت‌کوین (Bitcoin)  ) یک رمزارز و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته‌است. از نظر فنی بیت‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دالر امریکا به چندهزار دالر افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک شبکه بیت‌کوین نیست و مانند ایمیل، کاربران بیت‌کوین هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای بیت‌کوین در هیچ‌کدام از دیگر دستگاه های پرداخت یافتنی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала