نگرانی امریکا از تشدید حملات طالبان

CC0 / USAID Afghanistan / نگرانی امریکا از تشدید حملات طالبان
نگرانی امریکا از تشدید حملات طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
سفارت امریکا در کابل خواستار پایان دادن خشونت ها ازسوی طالبان شد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در افغانستان طی بیانیه‌ای گفته است: "همان‌طوری که گزارش رسانه‌ها و گزارش دست اول حملات و حملات طالبان به جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها در افغانستان را می‌بینیم ، ما هم‌چنان خواستار پایان دادن به خشونت‌های مداوم هستیم که عمدتاً توسط طالبان انجام می‌شود."
درهمین حال سخنگوی وزارت خارجه امریکا ندپرایس گفته است که جهان در افغانستان نظامی تحمیلی را نمی‌پذیرد.
در این نشریه سفارت امریکا آمده است که کمک به هر دولت افغانستان تنها در صورتی امکان پذیر است که این دولت به حقوق بشر احترام بگذارد و از دیدم مردم مشروعیت داشته باشد.


به گفته این سفارت، در دوازده سال جنگ اخیر تشدید خشونت‌ها در افغانستان سبب کشته شدن ۳۸ هزار غیرنظامی و زخمی شدن بش از ۷۰ هزار نفر شده است.
این سفارت خاطرنشان کرده است که مردم افغانستان به اندازه کافی رنج و غم دیده اندسفارت امریکا به نقل از لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفته است که همه افغان‌ها لیاقت این را دارند که روزهای خوبی بگذرانند و بدون کدام ترس و هراس به زنده‌گی عادی‌شان ادامه دهند.
ایالات متحده امریکا یکبار دیگر تأکید کرده است که به پشتیبانی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دامه می‌دهد.
قابل ذکر است که روز جمعه (25جون)، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در کاخ سفید با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی دیدار و گفتگو کرد.
آقای بایدن نیز وعده ادامه همکاری به مردم افغانستان بخصوص نیروهای امنیتی را داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала