تحولات در افغانستان، نفوذ پاکستان را در این کشور کم می‌کند

© AP Photo / Anjum Naveedتحولات در افغانستان، نفوذ پاکستان را در این کشور کم می‌کند
تحولات در افغانستان، نفوذ پاکستان را در این کشور کم می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مذاکرات طولانی و افزایش خشونت در این کشور می تواند تلاش‌های پاکستان برای تسهیل روند صلح افغانستان را تضعیف کند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دون پاکستان به نقل از گزارش سازمان غیردولتی گروه بحران بین المللی (ICG) می‌افزاید که تاثیرات تحوالات در افغانستان نفوذ پاکستان را در این کشور تضعیف میکند.

وزارت خارجه: دولت پاکستان از مهاجران به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2021
وزارت خارجه: دولت پاکستان از مهاجران به عنوان ابزار فشار بر افغانستان استفاده نکند

کارشناسان سازمان های غیردولتی معتقدند که با موفقیت های نظامی آنها در افغانستان، تأثیر اسلام آباد بر طالبان کمرنگ می شود. با این وجود، رهبری پاکستان فشار را حفظ می کند، زیرا طالبان هنوز از پناهگاه های واقع در پاکستان استفاده می‌کنند.
بر اساس این گزارش، عدم موفقیت اسلام آباد در ترغیب طالبان برای انتخاب یک توافق سیاسی صلح آمیز و مذاکره، روابط آن با واشنگتن و کابل را سرد خواهد کرد: بی ثباتی یا موفقیت بیشتر طالبان در افغانستان می تواند روحیه شبه نظامیان پاکستانی باشد که در کنار طالبان می جنگند و بی ثباتی در پاکستان را تشدید می کند.
یادآوری می‌‍کنیم که چند روز پیش وزیر امور داخله‌ پاکستان در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است که زخمی‌های گروه طالبان افغانستان در خاک پاکستان تداوی می‌شوند. او در حالی این موضوع را مطرح کرد که با یکی از رسانه‌های پاکستانی (جیونیوز) صحبت می‌کرد. وزیر امور داخله پاکستان افزود که اجساد و زخمی‌های طالبان به پاکستان منتقل می‌شوند، در مراکز صحی پاکستان تداوی می‌شوند و خانواده طالبان در پاکستان به‌سر می‌برند، آنها در مروت، لوی بیر، بارکو و ترنول زندگی می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала