سیاسیون برای دفاع از نظام اعلام آمادگی کردند

© Photo / ارگسیاسیون برای دفاع از نظام اعلام آمادگی کردند
سیاسیون برای دفاع از نظام اعلام آمادگی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
ششمین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی روز گذشته (چهارشنبه) در ارگ برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، شماری از کسانی‌که روز گذشته در ششمین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی شرکت کرده بودند، می‌گویند که تمامی شرکت‌کننده‌گان این نشست، برای دفاع از نظام اعلام آماده‌گی کردند.

شرکت‌کننده‌گان این نشست، تأکید می‌ورزند که باید برای اجماع سیاسی گام‌های عملی برداشته شوند و تنها برگزاری نشست‌ها به اجماع سیاسی نخواهد انجامید.

واکنش روسیه به فعالیت های طالبان در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
واکنش روسیه به فعالیت های طالبان در افغانستان

ششمین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحۀ ملی روز گذشته (چهارشنبه) در ارگ برگزار شد. رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله و شماری از سیاسیون در این نشست حضور داشتند و نزدیک به سه ساعت دربارۀ اوضاع کنونی در افغانستان، اجماع ملی و سفر هیئت افغانستان به امریکا و نیز روی تغییرات جدی در نظام بحث و گفت‌وگو کردند.

برخی از شرکت کننده‌گان این نشست می‌گویند که رییس‌جمهورغنی در پاسخ به پرسش محمد یونس قانونی دربارۀ این‌که طرح رییس‌جمهور برای رسیده‌گی به اوضاع کنونی چیست؟ گفت: در نشست هفتۀ آیندۀ کمیتۀ رهبری شورای مصالحه در این باره توضیحات خواهد داد.

فریده مهمند، عضو شورای عالی مصالحۀ ملی و از شرکت‌کننده‌گان نشست روز گذشته در این باره گفت: "درست است که این نشست‌ها مردم را امیدوار می‌سازند، اما این نشست‌ها نباید نمایشی باشند".

در نشست روز گذشته، نزدیک به پانزده تن سخنرانی کردند و رییس‌جمهور غنی پس از دو ساعت حضور در این نشست به‌علت دیدار با یک مهمان خارجی این نشست را ترک کرد.

در همین حال، حامد کرزی، محمد کریم خلیلی، امرالله صالح، محمد حنیف اتمر و رحمت‌الله نبیل اعضای کمتیه رهبری شورای عالی مصالحه ملی در نشست روز گذشته حضور نداشتند.

خان: امریکا در افغانستان شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
خان: امریکا در افغانستان شکست خورده است

شهزاده مسعود، مشاور رییس‌جمهور پیشین اظهار داشت: "کرزی صاحب دیروز مصروفیت زیاد داشتند. با وکیلان پارلمان دیدار داشتند. با جناب خلیلی صاحب ملاقات‌هایی داشتند و هر نشستی‌که می‌شود توقع مردم این است که از آن نشست یک چیزی ملموسی به وجود بیاید".

همزمان با این، شرکت کننده‌گان این نشست می‌‎گویند که به شهزاده شاهد، عضو شورای عالی مصالحه ملی برای شرکت در این نشست اجازه داده نشده‌است؛ در حالی‌که ارگ دراین باره چیزی نگفته‌است.

اما آقای شاهد در این باره این‌گونه بیان داشت: "چیزی‌که بحث شد به‌صورت عموم، سفر بود اما در بین او یک موضوع یا یک ماده این سفر که موضوع وحدت ملی ما بود بحث بیشتر به این غور شد".

هرچند قرار بود پس از سفر رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله به واشنگتن یک هیئت شش نفری به رهبری حامد کرزی برای دیدار و مذاکره با طالبان به دوحه سفر کند، اما فرخنده زهرا نادری، عضو شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که در نشست روز چهارشنبه کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی درباره این سفر بحث نشد.

در نشست روز چهارشنبه، عبدالله عبدالله هشدار داد که بقای افغانستان در خطر است و سیاست‌گران باید برای دفاع از نظام بسیج شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала