واکنش روسیه به تغییر مسیر کشتی هالندی در بحیره سیاه

CC BY 2.0 / Sonse / HNLMS Evertsen Evertsen کشتی جنگی هالندی
 Evertsen کشتی جنگی هالندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
زاخاروا در مورد حادثه کشتی جنگی هالندی Evertsen در بحیره سیاه اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ماریا زاخاروا طی کنفرانس مطبوعاتی گفت: "باید یادآوری شود که برخلاف ادعای جناح هالندی  پروازطیارات روسی با رعایت کامل قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی انجام شده است. قوای هوایی نظامی ما فقط پس از تغییر کشتی جنگی هالندی اورتسن که در 24 جون از بحیره سیاه به جنوب شرقی کرانه کریمه در حال عبور بود، تغییر مسیر داد و حرکت خود را به سمت خاک روسیه آغاز کرد. "

ورود کشتی بریتانیایی به حریم دریایی روسیه؛ شلیک تیرهای هشداردهنده به سمت آن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
ورود کشتی بریتانیایی به حریم دریایی روسیه؛ شلیک تیرهای هشداردهنده به سمت آن

به گفته وی ، "برای جلوگیری از نقض مرز آبهای سرزمین روسیه، طیارات جنگی Su-30 و بمب افکن Su-24 در فاصله ایمن و نزدیک کشتی قوای بحری هالند پرواز کردند."

وی تأكید كرد كه "در مورد نقض حق شنا آزاد یا ایجاد یك موقعیت خطرناك نمی توان بحث كرد."

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: "هرگونه تلاش برای تفسیر آن به روشی كه هالند آن را انجام داده است، ما آن را فقط عمل بی پروا خواهیم دانست."

پیش از این ، وزارت دفاع هالند گفته بود که طیارات روسی با پرواز بسیار پائین بر فراز اورتسن ، وضعیت ناامنی را ایجاد می کنند.

این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که کشتی جنگی بحیره سیاه و سرویس استخبارات سرحدی نقض مرز دولت روسیه توسط کشتی جنگی انگلیسی Defender  را متوقف کردند. کشتی، بدون پاسخ به هشدارها، از مرز ایالتی روسیه عبور کرد و به مدت 3 کیلومتر وارد آبهای سرزمینی در منطقه کیپ فیولنت شد.

وزارت دفاع روسیه چگونگی حادثه کشتی هالندی Evertsen در بحیره سیاه نزدیک کریمه را فاش کرد. این اداره گفت که آنها هواپیما را بالا می بردند تا از نقض سرحدی توسط یک کشتی جنگی جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала