کرزی: ماموریت 20 ساله ناتو در افغانستان به یک شکست نظامی تبدیل شد

© Sputnik / Kh. Akifiکرزی: ماموریت 20 ساله ناتو در افغانستان به یک شکست نظامی تبدیل شد
کرزی: ماموریت 20 ساله ناتو در افغانستان به یک شکست نظامی تبدیل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفته است که ایالات متحده که برای مبارزه با افراط‌گرایی و ایجاد ثبات به افغانستان آمده بود، بعد از تقریباً 20 سال در رسیدن به هر دو هدفش شکست خورد.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان در گفتگو با روزنامه «تایمز»، اظهار داشته است که ماموریت ناتو و امریکا در افغانستان به یک شکست نظامی تبدیل شده است، چون افراطگرایی و تروریزم ریشه کن نشده است.
کرزی گفت: "کشور در درگیری قرار دارد، مردم افغانستان درد زیادی را تحمل می‌شوند. چگونه مبارزه ناتو و امریکا در افغانستان منجر به این شد؟ کسانی که 20 سال پیش به نام مبارزه با افراط گرایی و تروریسم به اینجا آمده بودند، نه تنها که شکست ندادند بلکه شکوفا شد. من این را یک شکست نظامی می‌نامم."

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوایی بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوا بستگی دارد

وی خاطرنشان کرد که ناتو و نیروهای امریکایی باید "اثر پایدار" در وضعیت کشور میداشتند، نه اینکه به روستاها بالای مردم و منازل مردم بمباران کنند و خانواده‌ها را بکشند."
کرزی افزود: "ما به عنوان افغان همه شکست‌ خود را می‌دانیم، اما نیروها و قدرت‌های بزرگ که به منظور مبارزه با افراط گرایی آمده اند چه؟ اکنون آنها ما را کجا ترک می‌کنند؟ در کمال رسوایی و فاجعه."
وی افزود که ما بدون حضور آنها وضعیت بهتری خواهیم داشت. من فکر می‌کنم ما باید از کشور خود دفاع کنیم و به زندگی خود نگاه کنیم. حضور آنها، آنچه که اکنون بر ما می‌گذرد را به ما داده است. ما نمی‌خواهیم با این بدبختی که با آن روبرو هستیم ادامه دهیم. برای افغانستان بهتر است که آنها بروند.
پیش از این پنتاگون،پیش از این نیز به خبرنگاران گفت که خروج نیروهای آمریکایی لزوماً به معنای پایان مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان نیست، علی رغم تصمیم ناتو در ماه اپریل برای شروع کاهش نیروهای خود چند ماه را در بر خواهد گرفت.
رئیس جمهور آمریكا قول داده بود كه نیروهای خود را قبل از 11 سپتامبر از افغانستان بیرون بكشد.
در همان زمان ، یک مقام ارشد دولت به CNN گفت که ممکن است حدود 1000 سرباز آمریکایی پس از خروج رسمی نیروها برای کمک به تأمین امنیت سفارت آمریکا در کابل و فرودگاه شهر در این کشور بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала