میرویس بارکزی؛ سرباز شجاعی که یک‌شبه قهرمان شد

© Sputnik / FB / Fawad Amanمیرویس بارکزی سرباز امن و نظم عامه در ولسوالی غوریان هرات
میرویس بارکزی سرباز امن و نظم عامه در ولسوالی غوریان هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
عضو شوید
عملکرد شجاعانه میرویس بارکزی، سربازی که موتربمب را پیش از انفجار هدف قرار داد مورد استقبال گسترده شهروندان و مقامات افغانستان قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، این سرباز چهارشنبه نهم سرطان یک موتربمب تروریستان را پیش از اینکه به هدف برسد، آماج قرار داد و منفجر کرد. میرویس بارکزی در اثر انفجار این موتربمب خود نیز زخم برداشت.

وزارت امور داخله اعلام کرده است که میرویس بارکزی، سرباز قطعه خاص پولیس که مانع رسیدن موتر بمب‌گذاری شده به ولسوالی غوریان هرات شد، رتبه فوق‌العاده دریافت می‌کند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، روز پنج‌شنبه، دهم سرطان، گفت که عبدالستار میرزکوال، سرپرست این وزارت، با میرویس بارکزی تماس تلفنی برقرار و از شجاعت او در دفع‌ حمله موتر بمب‌گذاری شده در ولایت هرات قدردانی کرده است.

میرزکوال گفته است که به این سرباز و یک منسوب پولیس دیگر که در این حمله جان باخته، علاوه بر مکافات مالی، یک رتبه فوق‌العاده نیز داده می‌شود.

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان از رفتار شجاعانه این سرباز ستایش کرده اند.

ناهید فرید نماینده هرات نوشته است که این سرباز »برای حراست از خاکش جانش را بر کف دستش گذاشت». این نماینده مجلس در توییتر خود افزوده است که رشادت های فرزندان صدیق این وطن ثبت تاریخ می‌شود. 

مریم سما دیگر نماینده مجلس افغانستان نیز از رفتار شجاعانه بارکزی تقدیر کرده است. سما او را «سمبول روشنایی، فداکاری و شجاعت است در مقابل تاریکی و ویرانگری دشمن» خوانده است.

یک تن از کاربران رفتار او را با آتش زدن خرمن یک دهقان توسط طالبان مقایسه کرده و به دو روی سکهٔ جنگ افغانستان اشاره کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با نشر تصویری از این سرباز به نقل از او گفته که بارکزی معتقد است تنها به وظیفه‌اش عمل کرده است.

والی هرات نیز در پیامی با تقدیر از این سرباز او را قهرمان و لایق تقدیر مادی و معنوی خوانده است
بارکزی در این تماس گفت که دفاع از خاک، وطن و ناموس را وظیفه خود میداند و در یک خانواده نظامی به دنیا آمده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала