واکنش ها به برخورد یک گلوله هاوان در خانه عطا محمد نور

© Gen. Ata Mohammad Noor facebook واکنش ها به برخورد یک گلوله هاوان در خانه عطا محمد نور
واکنش ها به برخورد یک گلوله هاوان در خانه عطا محمد نور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
دیروز در هنگام نشست هماهنگی حزب های سیاسی در خانه والی پیشین بلخ در شهر مزار شریف یک گلوله هاوان برخورد کرد. 
برخورد گلولهٔ هاوان به خانهٔ عطامحمد نور در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2021
برخورد گلولهٔ هاوان به خانهٔ عطامحمد نور در بلخ

به گزارش اسپوتنیک، نزدیکای ساعت چهار عصر دیروز پنجشنبه، سران و نمایندگان حزب های سیاسی در خانه عطا محمد نور والی پیشین بلخ در گذر چغدک شهر مزارشریف گردم آمده بودند تا روز چگونگی مبارزه در برابر گروه طالبان تصمیم گیری کنند. 

این نشست پس از آن‌که یک گلوله هاوان در صحن حویلی خانه عطا محمد نور برخورد کرد برهم خورد. در این رویداد چهارتن از نگهبانان و رانندگان زخمی شده و وسایط زرهی مربوط به محمدعلی محقق و سیدظاهر مسرور نمایندگان بلخ در مجلس آسیب دید.
تا اکنون مشخص نشده است که گلوله هاوان از کدام موقعیت شلیک شده و چگونه به خانه عطامحمد نور که به شدت زیر مراقبت قرار داد برخورد کرده است.

سران و رهبران سیاسی و شهروندان افغانستان در این باره چنین واکنش نشان داده اند: 

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه پیشین افغانستان در واکنش به این رویداد نوشت: خبرشدم که در محوطه اقامت‌گاه محترم استاد عطامحمد نور انفجاری صورت گرفته است که مایه تأثر و نگرانی است، اما از این‌که به لطف خداوند بزرگ، در این حادثه تروریستی به ایشان و خانواده شان آسیبی نرسیده، مایه‌ی خرسندی‌ است. بدین‌ وسیله برای زخمی‌های این رویداد ناجوان‌ مردانه و بزدلانه، از خداوند بزرگ شفای عاجل و به محترم استاد عطامحمد نور تن‌درستی‌ و طول عمر خواهانم.
او افزوده است، که حوادث اخیر در افغانستان به‌ویژه در شمال کشور، بیانگر اوج قساوت و عقده‌مندی دشمن در برابر مردم این سر زمین است. اقدام‌های اخیر دشمن زیر شعار دین اسلام مانند به آتش‌کشیدن تأسيسات عام‌المنفعه، تاراج دارایی‌های مردم، در چهارچوب آموزه‌های انسانی اسلام، علی‌الخصوص در اخلاقی جنگی‌ای که پیامبر گرامی اسلام همواره، یاران‌شان را بدان سفارش کرده‌اند، هیچ جایگاهی ندارد. این کارها نشان می‌دهد که دشمنان مردم افغانستان به هیچ ارزش و تعهدی پای‌بند نیستند و زیر شعار دین در صدد پیاده‌ ساختن اهداف شوم دیگری اند.
او در پایان پیامش نوشته است، که به این مناسبت از همه‌ی جریان‌های تأثيرگذار، فعالان سیاسی و مدنی خواهشمندم که در برابر این وضعیت بسیج شوند و اجازه ندهند که مردم مظلوم ما بیش از این، قربانی بازی‌های ویرانگر و خانمان‌سوز شوند. به امید تحقق عدالت اجتماعی و صلح سرتاسری و پایدار در کشور.

اسماعیل خان وزیر پیشین آب و برق و یکتن از رهبران جهادی حزب جمعیت اسلامی افغانستان هم در واکنش به این رویداد در فیسبوکش نوشت: حمله تروریستی و زبونانه دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان بر خانه برادر مجاهد و عالیقدر استاد عطا محمد نور را شديداً محکوم می نمائیم.
او افزوده است، که جناب استاد استوانه پایدار جهاد و مقاومت مردم افغانستان است که سال های زیادی از زندگی اش را در مبارزه و جهاد گذرانده است. استاد مرد روز واقعه است و ما مطمئن هستیم هیچ چیز اراده او را در دفاع از عزت و شرف مردم و سرزمینش متزلزل نخواهد کرد. مردم چه در گذشته و چه اکنون در کنار فرزندان واقعی این خاک ایستاده اند و دیر یا زود بر همه ی این نابسامانی ها و نیرنگ ها پیروز خواهند شد.
درپایان پیام این رهبر جهادی آمده است، که خداوند بزرگ را به خاطر سلامت جناب استاد، دیگر بزرگان و حاضران در صحنه شکر گذار هستیم و برای مجروحین حادثه شفای عاجل از در گاه پروردگار التجا داریم.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان هم در واکنش به این رویداد با نشر اعلامیه ای نوشت: حملۀ تروریستی بر خانۀ برادر گرامی جناب استاد عطا محمد نور را با کلمات تند نکوهش می‌کنیم. این حملۀ بزدلانه درست هنگامی به وقوع پیوسته که استاد نور سرگرم جلسۀ امنیتی- نظامی با حضور فرماندهان و چهره‌های مردمی به منظور سرکوب و دفع حملات تهاجمی تروریستان در شمال کشور بوده است. خوشحالیم که در این رویداد به جناب استاد و دیگر بزرگان بلخ آسیبی نرسیده است.
او افزوده است، که استاد عطا محمدنور، از روزها بدین‌سو به‌طور شبانه‌روزی در بلخ و ولایات همجوار کار می‌کند که جلو پیش‌روی دشمن و تحقق اهداف شوم و ناروای آنان را بگیرید. باور داریم که چنین حملات هراس‌افگنانه، کوچکترین تأثیری بر ایستادگی، مبارزه و مقاومت استاد عطا محمد نور برجا نخواهد گذاشت. مردم افغانستان از پس حوادث و رویدادهای پیش رو با سربلندی و افتخار بیرون خواهند شد و دشمنان صلح شکست خواهند خورد و افغانستان به گذشتۀ تاریک و هراس‌انگیز بر نخواهد گشت.

باتور دوستم هم در تویترش نوشته است، که وقوع روی‌داد تروریستی در حیاطِ منزل استاد عطا محمد نور والی پیشین بلخ حین جلسه‌ی بزرگان این ولایت، یک اقدام جنایت‌کارانه و دهشت‌آفرین است. خوش‌حالم از این‌که به لطف الهی در این حادثه به جناب استاد عطا محمد نور، علی محمد محقق نماینده‌ی مردم بلخ، و همه‌ی بزرگانِ حاضر در این مجلس آسیبی نرسیده است و اما متاسفانه دو تن از محافظین به‌گونه‌ی سطحی زخم برداشته‌اند. من ضمن تقبیح این عمل‌کرد دشمنان مردم افغانستان، برای زخمیان صحت و سلامتی و به‌تمامی بزرگان ولایت بلخ موفقیت‌های بی‌شمار از رحمت الهی آرزو دارم.

در همین حال برخی از شهروندان هم درباره این رویداد واکنش مثبت و منفی نشان داده و نوشته اند: 

عبدالصمد بیگزاد نوشته است، که برای مجروحین حادثه دلخراش شفای کامل و برای استاد معظم صحتمندی وطول عمر را از بارگاه ایزید منان متنمی ام.
بدون شک که در شرایط بمیان آمده کشور جُز کنار هم آمدن چاره بیش نخواهد بود امید داریم که رهبران محترم جهادی و احزاب سیاسی باهم کنار آیند و در کنار نظام جمهوری اسلامی افعانستان با یک صدا، یک ملت استاد شوند تا بار دیگر افغانستانی بودن خویش را به جهان و جهانیان به خصوص آنهای که از وضعیت به پیش آمده کشور مان لذت میبرند به نمایش بگذاریم.

مسعود امیری دیگر کاربر تویتر نوشته است، که برای استاد عطا محمد نور خوشحالم که صحتمند است ، با وجود میلیونها دالر سرمایه با سه فرزندخود در میدان جنگ دل شیر میخواهد استاد عطا محمد نور قهرمان جنگ مزار است. خداوند حفظش کند .....

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала