وزارت دفاع افغانستان: پایگاه هوایی بگرام به ارتش افغانستان تحویل داده شد

© @https://twitter.comوزارت دفاع افغانستان: پایگاه هوایی بگرام به ارتش افغانستان تحویل داده شد
وزارت دفاع افغانستان: پایگاه هوایی بگرام به ارتش افغانستان تحویل داده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان بیرون شدن نیروهای امریکایی و ائتلاف ناتو را از میدان هوایی بگرام تایید کرد. 

 

به گزارش اسپوتنیک، فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تایید کرد، که همه نیروهای ارتش امریکا و ائتلاف ناتو بزرگترین پایگاه هوایی بگرام افغانستان را ترک کردند و کنترل آن بر عهده نیروهای امنیتی این کشور قرار گرفت.

پیش از این فاکس نیوز با استناد به مقامات ارشد امریکایی گزارش داده بود، که ارتش امریکا در چارچوب عقب نشینی نیروها، بگرام را ترک کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در تویترش نوشت: "همه نیروهای ائتلاف و ایالات متحده شب گذشته پایگاه هوایی بگرام را ترک کردند. این پایگاه به نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان (ANDSF) منتقل شده است. نیروها از پایگاه دفاع می کنند و از آن برای مقابله با تروریسم استفاده می کنند".

پیش از این، دولت آمریكا اعلام كرده بود كه از اول ماه می بیرون شدن نیروهای این کشور از افغانستان را آغاز و تا 11 سپتامبر با هماهنگی با متحدان به پایان می رساند.

یادآوری می کنیم، که پایگاه بگرام در شمال کابل واقع شده است. در طی جنگهای 1979-1989 افغانستان توسط سربازان شوروی مورد استفاده قرار گرفت و پس از حمله امریکا به افغانستان در سال 2001 ، پایگاه اصلی نیروهای آمریکایی شد.

ایالات متحده و متحدان ناتو در سال 2001 عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کردند. این کار به عنوان بخشی از مبارزات آزادی پایدار انجام شد، که پاسخی به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود. در سال 2014، افغانستان، ایالات متحده و ناتو توافقنامه امنیتی امضا کردند که به متحدان اجازه می دهد حضور نظامی محدودی در افغانستان داشته باشند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала