اعتماد روسیه به جنبش طالبان قبل از وقت است

© Sputnikضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
کابلوف: صحبت در مورد اعتماد کامل مسکو به جنبش "طالبان" قبل از وقت است.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه به در مصاحبه اختصاصی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک افغانستان گفت که اعتماد کامل مسکو به جنبش "طالبان" قبل از وقت است،

کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم

ولی به هر صورت، ما با استفاده از کانال‌های خود و همچنان تعامل با امریکایی‌ها، به ویژه با فرستاده وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، زلمی خلیل‌زاد، فارغ از روند خروج از افغانستان، ما یک رابطه کاری خوب را حفظ می‌کنیم.

به هر حال، این روند نمی‌تواند و نباید برای اعزام امکانات زیرساخت نظامی به ایالات متحده امریکا و ناتو به کشورهای همسایه افغانستان به ویژه آسیای میانه تبدیل شود. ما قبلا چنین سیگنالی را در سطوح مختلف به واشنگتن ارسال کردیم و امیدوار که شنیده شود.

کابلوف افزود: "ما به همکاری با یکدیگر در فرمت "ترویکا" گسترش یافته با مشارکت روسیه، امریکا، چین و پاکستان ادامه می‌دهیم. ما دعوت به دور بعدی آن را در آینده نزدیک رد نمی کنیم. همچنان امکان برگزاری نشست بعدی از فرمت مسکو را ذهن داریم. همانطور که واضح است تمام کشورهای منطقه‌ اطراف افغانستان و ایالات متحده امریکا را متحد می‌کند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала