در کانادا، بومی ها مجسمه های ملکه ویکتوریا و الیزابت دوم را سرنگون کردند

© AFP 2023 / Pool / Chris Jackson در کانادا، بومی ها مجسمه های ملکه های انگلیس ویکتوریا و الیزابت دوم را سرنگون کردند
در کانادا، بومی ها مجسمه های ملکه های انگلیس ویکتوریا و الیزابت دوم را سرنگون کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
در شهر وینیپگ کانادا، مردم بومی مجسمه های ملکه های انگلیس ویکتوریا و الیزابت دوم را که در مقابل ساختمان مجلس قانونگذاری ولایت مانیتوبا نصب شده بود، سرنگون کردند.
 گرمای غیرطبیعی در کانادا؛ بیش از صد نفر جان باختند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.06.2021
گرمای غیرطبیعی در کانادا؛ بیش از صد نفر جان باختند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی بی سی، این اعتراض در روز کانادا زمانی که هزاران نفر به خیابان های شهر آمدند تا یاد قربانیان و بازماندگان را در مکتب های شبانه روزی گرامی بدارند، رخ داده است.

بسیاری از معترضان به یاد کودکان بومی فرستاده شده به مکتب های شبانه روزی پیراهن نارنجی پوشیده بودند. آنها روی بناهای یادبود رنگ ریختند و سپس آنها را با طناب روی اسفالت سرنگون کردند. مجسمه ملکه ویکتوریا با یک پرچم کانادایی پوشانده شده بود که روی آن عبارت "We Were Children" بود و پایه آن با اثرات دستی ساخته شده با رنگ قرمز پوشانده شده بود.

در حال حاضر، پولیس یک مرد را با استفاده از اسلحه بی حس بازداشت کرده است. شرایط دستگیری مشخص نشده است.

پیش از این، گورهای دسته جمعی کودکان در قلمرو یک مکتب شبانه روزی کاتولیک سابق برای بومیان در کانادا کشف شده بود.
یادآوری می کنیم، که مکتب های شبانه روزی در کانادا با هدف همسان سازی اجباری جوانان بومی ایجاد شد. آنها توسط دولت و سازمانهای مذهبی اداره می شدند. در طی چندین دهه، حدود 150 هزار کودک بومی از چنین انستیتوت ها فارغ شدند، حدود چهار هزار نفر از آنها به دلایل مختلف در دوره آموزش دوباره جان باختند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала