روسیه اتهامات امریکا و انگلیس در برابر سازمان اطلاعات نظامی اش را رد کرد

© Depositphotos.com / Gorodenkoffروسیه اتهامات امریکا و انگلیس در برابر سازمان اطلاعات نظامی اش را رد کرد
روسیه اتهامات امریکا و انگلیس در برابر سازمان اطلاعات نظامی اش را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
سفارت روسیه در ایالات متحده امریکا دست داشتن مسکو در یورش های هکرها را که در گزارش آژانس امنیت ملی امریکا (NSA) ذکر شده بود، رد کرد.

 روسیه بالای گفت و گوی امنیت سایبری با ایالات متحده حساب می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
روسیه روی گفت و گوی امنیت سایبری با ایالات متحده حساب می کند
به گزارش اسپوتنیک، سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده و انگلیس در گزارشی مشترک چندی پیش نوشته بود، که اداره اطلاعات نظامی روسیه در یورش هکرها به صدها ساختار دولتی و خصوصی در سراسر جهان دست دارد.

سفارت روسیه اعلام کرد : "ما قاطعانه دست داشتن ساختارهای های دولتی روسیه در حملات سایبری به تأسیسات دولتی و خصوصی در ایالات متحده و خارج از كشور را رد می كنیم".

دیپلمات های روس یادآوری کردند، که مبارزه با جرایم اینترنتی برای روسیه در اولویت است و بخشی جدایی ناپذیر از سیاست دولت این کشور برای مقابله با انواع جرایم است.

سفارت روسیه  خاطر نشان كرد، كه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور در سپتامبر سال گذشته، برنامه جامعی را برای احیای  همکاری روسیه و امریكا در زمینه امنیت اطلاعاتی بین المللی پیشنهاد كرد. از جمله  پیشنهاد حفظ کانالهای ارتباطی مستمر و موثر بین ادارات ذی صلاح دو کشورمطرح شده  بود.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه افزود: "ما امیدواریم که طرف امریکایی شیوه اتهامات بی اساس را کنار بگذارد و روی کار حرفه ای با متخصصان روسی برای تقویت امنیت اطلاعاتی بین المللی تمرکز کند".

سفارت روسیه پیشنهاد کرد، به جای این اتهامات در قلمرو امریكا نظم برقرار شود که از آنجا حملات مداوم به زیرساخت های مهم در روسیه انجام می شود.

یادآوری می کنیم، که در ایالات متحده، در طی شش ماه گذشته چندین حمله سایبری رخ داده که مهمترین آنها حملات به شرکت  SolarWinds و اپراتور خط لوله هایColonial Pipeline بوده است. اولین حمله منجر به بروز اختلالات در شبکه های تعدادی از سازمان های دولتی از جمله وزارتخانه ها شد. حمله دوم باعث توقف کار خط لوله ها و ایجاد اختلال در تأمین بنزین در شرق ایالات متحده شد.

مقاممات رسمی واشنگتن روسیه را به حمله سایبری به شرکت  SolarWinds متهم کرده و تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند اما  مسکو هرگونه دست داشتن در این هک را انکار می کند. بایدن قبلاً اظهار داشت که حمله سایبری به خط لوله های   Colonial Pipelineمی توانست از روسیه انجام شود اگرچه وی تأکید کرده که اطلاعاتی در رابطه با دست داشتن مقامات روسیه در این حمله ندارد. سفارت روسیه در واشنگتن اتهامات مطرح شده علیه روسیه درباره حمله سایبری به خط لوله های   Colonial Pipelineرا بی اساس خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала