وضع افغانستان از دیدگاه مسکو

© Sputnik / Alexander Natruskim /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
کابلوف: دولت غنی یک فرصت واقعی برای پایان بخشیدن خونریزی‌های چندین ساله در کشورش داشت.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه به در مصاحبه اختصاصی به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت که چگونگی پیشرفت طالبان در افغانستان، وضعیت امنیتی فعلی، شدت جنگ توسط جنگجویان طالبان در سراسر افغانستان به ویژه در ولایات شمالی این کشور مشخص است.

کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
کابلوف: زود است که درباره تصرف افغانستان توسط طالبان نتیجه‌گیری کنیم
 

وی افزود که این همه نتیجه موضع‌گیری است که کابل به گونه رسمی اتخاذ کرده بود، به تاخیر انداختن  گفتگوهای میان افغانان، با امضای توافق‌نامه صلح دوحه میان امریکا و گروه در فبروی سال 2020، دولت غنی یک فرصت واقعی برای پایان بخشیدن خونریزی‌های چندین ساله در کشورش داشت.

در بدل، رئیس جمهور افغانستان و تیمش به بهانه‌های مختلف مانع این روند شد، (و ادامه می‌دهند). در شروع آنان به تغییر قدرت در کاخ سفید و به تغییر تصمیم در برنامه خروج  نظامیان تکیه زده بودند. زمانی‌که چنین نشد، جاه طلبی شخصی برای حفظ قدرت در افغانستان پنهان نماند.

این کار خود فرصتی بود که گروه طالبان ضمن تقویت فشار نظامی، از بخش اساسی مذاکرات فرار کنند. حالا زمان‌که روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان تقریبا تکمیل شده است، باید پذیرفت که یک فرصت عالی توسط مقام‌های افغانستان از دست رفته است. حالا نیز این غیر قابل بازگشت نیست، چشم اندازهای حل و فصل صلح آمیز همچنان در جمهوری اسلامی افغانستان وجود دارد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала