پناه آوردن آوارگان کندز به بدخشان؛ طالبان آنها را کوچ اجباری دادند

© Photo / BadakhshanGovernmentپناه آوردن آوارگان کندز به بدخشان؛ طالبان آنها را کوچ اجباری دادند
پناه آوردن آوارگان کندز به بدخشان؛ طالبان آنها را کوچ اجباری دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
مسئولان محلی بدخشان می‌گویند، 200 خانوادۀ آوارۀ جنگ کندز که به این ولایت کوچ کرده‌اند، باشنده‌گان اصلی بدخشان‌اند؛ اما از سال‌های متمادی در کندز مسکون بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندرا، نیک‌محمد نظری، سخنگوی والی بدخشان می‌گوید، به وضعیت آواره‌‌گانی که از کندز به این ولایت کوچ کرده‌اند، ادارۀ محلی بدخشان رسیده‌گی خواهد کرد.

سخنگوی والی بدخشان می‌افزاید که این خانواده‌ها در اثر «ظلم و فشار» جنگ‌جویان طالبان به شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت پناه آورده‌اند.

خشک‌سالی دلیل آواره شدن 600 خانواده در بادغیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
خشک‌سالی دلیل آواره شدن 600 خانواده در بادغیس

در همین حال، احمدبشیر صمیم، والی بدخشان با نماینده‌گان آواره‌گان جنگ کندز که به بدخشان آمده‌اند، دیدار کرده، مشکلات آنان را استماع و به ریاست‌ مبارزه با حوادث و آمریت امور مهاجران هدایت داده است که هرچه زودتر به وضعیت این بی‌جاشده‌گان از امکانات موجود رسیده‌گی شود.

براساس گفته‌های مسئولان، ریاست مبارزه با حوادث، آمریت امور مهاجران و نهادهای کمک‌کننده که از دو روز به این‌سو در ساحه حضور دارند، کمک‌های اولیه از قبیل غذای ‌گرم و پوشاک به آنان توزیع کرده‌اند.

هم‌چنان ریاست صحت بدخشان طبق هدایت والی، یک تیم صحی را موظف کرده است که خدمات صحی را برای این بی‌جاشده‌گان انجام دهد.

والی بدخشان می‌گوید که «بدبختانه این بی‌جاشده‌گان در وضعیت مناسب قرار ندارند» و از نهادهای ملی و بین‌المللی خواسته است که در کنار دولت به کمک این مردم بشتابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала