چگونگی پیشرفت طالبان در افغانستان

© Sputnikچگونگی پیشرفت طالبان در افغانستان
چگونگی پیشرفت طالبان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
کابلوف: بدون شکست طرفین اوضاع تا سال دیگر در بن بست باقی بماند.

 ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه به در مصاحبه اختصاصی در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک افغانستان که آیا طالبان می توانند قدرت را به زور به دست بگیرند، آیا مسکو به طالبان اعتماد دارد، آیا به یک مکانیزم بین المللی برای نظارت بر توافق‌نامه دوحه نیاز است، پاسخ داده گفت:

 کابلوف: روسیه نمی خواهد افغانستان پناهگاه تروریسم بین المللی باقی بماند   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.05.2021
کابلوف: روسیه نمی خواهد افغانستان پناهگاه تروریسم بین المللی باقی بماند
 از سوی دیگر، مطمئنم که گروه طالبان آگاه اند که گرفتن قدرت به صورت یک جانبه و با زور، برای به رسمیت شناختن بین المللی و دریافت کمک های جهانی برای آنان برنامه خوبی نخواهد بود. ما بارها و بارها در تماس‌های دوجانبه در چارچوب مجامع بین المللی چند جانبه به آنان گفتیم که احیای امارات اسلامی افغانستان به گونه قبلی، برای ما غیرقابل قبول است.

آنها مطمئناً آماده اند تا از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند. به هر حال، نکته قابل توجه این است، که در ساحات زیر کنترل، این گروه غارت و سرقت منع می‌کنند و وعده سپردن که کار زیرساخت های غیرنظامی را بازگرداند.

بدون این، طالبان ضمانت های امنیتی برای حفظ امنیت کارمندان دیپلماتیک و کنسولی‌ در افغانستان و کارمندان بشردوستانه را اعلام کردند. نباید فراموش کنیم که گروه طالبان داری ساختار یک‌پارچه نیست بلکه تحت رهبری خود شاخه های مختلف جناح رادیکال را متحد می کند، به گونه مثال، شبکه حقانی، صحبت روی اعتماد کامل به گروه طالبان از سوی مسکو زودرس است. ما از رهبری گروه طالبان انتظار داریم که تعهد خود را برای حل مسالمت آمیز درگیری در قالب اقدامات مشخص تایید کنند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала