گفت و گوی وزیران خارجه امریکا و تاجیکستان درباره همکاری های دوجانبه و افغانستان 

© Ministry of Foreign Affairs, Republic of Tajikistanگفت و گوی وزیران خارجه امریکا و تاجیکستان درباره همکاری های دوجانبه و افغانستان 
گفت و گوی وزیران خارجه امریکا و تاجیکستان درباره همکاری های دوجانبه و افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
عضو شوید
در دیدار وزیران امور خارجه امریکا و تاجیکستان در «واشنگتن» موضوع همکاری‌های دوجانبه و اوضاع افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن و سراج الدین مهرالدین وزیران امور خارجه امریکا و تاجیکستان ضمن دیدار خود در «واشنگتن» در مورد تقویت همکاری های دوجانبه و همچنین تحولات جاری افغانستان گفتگو و تبادل نظر کردند.

طبق اطلاعیه بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه امریکا و تاجیکستان، بلینکن با ابراز رضایت از میزبانی هشتمین دور رایزنی های سیاسی بین دو کشور، بر استحکام و اهمیت روابط دو جانبه آمریکا با تاجیکستان تاکید و از همتای تاجیک خود جهت پیشگامی ثابت وی در مسائل امنیتی منطقه ای قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه امریکا با تاکید بر تلاش های کشورش در جهت ادامه همکاری های دوجانبه در امر ارتقاء حقوق بشر، آزادی های اساسی و توسعه اقتصادی، همچنین پایبندی «واشنگتن» بر امنیت، ثبات و تمامیت ارضی تاجیکستان را تأیید کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: وزرای امور خارجه آمریکا و تاجیکستان بر این باورند که یک توافق عادلانه و پایدار در افغانستان به رشد اقتصادی و همگرایی در منطقه کمک خواهد کرد.

قابل ذکر است، که بخش مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا در پایان رایزنی های سیاسی سالانه بین «واشنگتن» و «دوشنبه» اطلاعیه دیگری نیز منتشر کرده است.

در آن گفته شده است، که در این رایزنی ها هیئت آمریکایی به ریاست «دین تامپسون» دستیار وزیر امور خارجه در امور آسیای جنوبی و مرکزی حضور یافته و نمایندگان آمریکا بار دیگر بر تعهد خود نسبت به استقلال، حاکمیت و شکوفایی تاجیکستان تاکید کرده اند.

همچنین آمده است: هیئت ها در مورد مسائل مربوط به امنیت و حاکمیت قانون، حقوق بشر، انرژی و اقتصاد بحث و تبادل نظر کردند. شرکت کنندگان تعهد کشورهای خود برای مقابله مشترک با تهدیدات امنیتی در منطقه، همکاری در راستای تلاش های برای مبارزه با تروریسم و ارتقاء سطح حرفه ای سرویس های امنیتی را تائید کردند.

گفته شده است که در این نشست به مباحث آزادی مذهب، مبارزه با قاچاق انسان، همکاری های اقتصادی و همچنین حل موضوع افغانستان نیز پرداخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала