آمادگی آمریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از افغانستان

CC0 / USAID Afghanistan / آمادگی آمریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از افغانستان
 آمادگی آمریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
مقامات آمریکایی درحال برنامه ‌ریزی برای خروج اضطراری دیپلمات‌های و دیگر اتباعش از افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مقامات آمریکایی به دلیل نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیتی افغانستان و پیامدهای و تهدیدات احتمالی آن برای نظامیان باقیمانده، دیپلمات‌ها و دیگر شهروندان آمریکایی، تلاش‌ها برای ایجاد یک برنامه جهت خروج اضطراری از کابل را شدت بخشیده است.

بایدن سفارت امریکا در کابل را فعال نگه می دارد تا وضعیت بدتر نشود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
بایدن سفارت امریکا در کابل را فعال نگه می دارد تا وضعیت بدتر نشود

«وال‌استریت ژورنال» نوشت که پیش از این درباره برنامه‌ریزی گسترده برای تخلیه سفارت آمریکا گزارش نشده بود که نشان دهنده افزایش نگرانی از حمله طالبان و غلبه این گروه به نیروهای امنیتی افغان و محافظان سفارت آمریکا در کابل است.

این نشریه آمریکایی افزود که خروج اضطراری ممکن است علاوه بر صدها کارمند سفارت آمریکا در کابل شامل هزاران اتباع آمریکایی دیگر در افغانستان نیز بشود.

مقامات آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفتند که در حال حاضر نیاز فوری برای تخلیه سفارت نیست و هنوز این برنامه نهایی نشده است و تاکید کردند این اقدام تنها «محض احتیاط» است.

مقامات آمریکایی افزودند که اگرچه جزئیات این برنامه طبقه‌بندی شده و محرمانه است، اما آمریکا در حال استقرار بالگردها و خدمه‌های آن‌ها در فرودگاه کابل است تا از این تجهیزات برای بخشی از برنامه خروج استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала