امریکا برای پشتیبانی از نظامیان افغانستان در قطر پایگاه ایجاد می‌کند

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaامریکا برای پشتیبانی از نظامیان افغانستان در قطر پایگاه ایجاد می‌کند
امریکا برای پشتیبانی از نظامیان افغانستان در قطر پایگاه ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا قصد دارد به‌منظور پشتیبانی از نظامیان افغانستانی پایگاهی را در قطر احداث کند.

آمادگی برای هر سناریو؛ امریکا پلان خروج اضطراری دیپلومات‌هایش را می‌سنجد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
آمادگی برای هر سناریو؛ امریکا پلان خروج اضطراری دیپلومات‌هایش را می‌سنجد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت دفاع امریکا اعلام کرد بر اساس یک توافق جدید برای حمایت از نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای هوایی افغانستان یک مرکز فرماندهی در قطر ایجاد می‌کند.

جان اف کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت، که این مرکز در قطر به منظور حمایت مالی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویژه نیروی هوایی افغانستان ایجاد می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد، که برای حضور دیپلماتیک این کشور در افغانستان و پشتیبانی از نیروهای امنیتی، یک واحد نیروی جدیدی تحت نام «نیروهای آمریکایی افغانستان رو به پیشرفت» ایجاد شده است.

این نیروها در کابل مستقر خواهند شد و فرماندهی آن را پیتر وازلی، فرمانده نیروی دریایی آمریکا بر عهده دارد.

طبق اعلام پنتاگون، تأمین امنیت دیپلمات‌های آمریکایی، کمک به تأمین امنیت فرودگاه کابل، ادامه مشورت‌‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در صورت ضرورت و اجرای عملیات‌های ضد تروریسم از مسوولیت‌های این فرماندهی خواهد بود.

از سویی دیگر، وزارت دفاع آمریکا می‌گوید، که مسئولیت فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان از اسکات میلر به کنت مک کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا موسوم به «سنتکام» سپرده می‌شود.

طبق اعلام این وزارت، میلر وظایف و مسئولیت‌های نیروهای آمریکایی در افغانستان را تا هفته‌های آینده به مک کنزی منتقل خواهد کرد.

کربی افزوده است، که مک کنزی روند پشتیبانی لجستیکی، مالی و فنی از نیروهای امنیتی افغانستان و نیز عملیات‌های ضد تروریسم را پس از خروج سربازان آمریکایی بر عهده خواهد داشت.

به گفته کربی، تغییر در ساختار رهبری نیروهای آمریکایی در افغانستان و ترک کردن فرودگاه بگرام، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی امریکا، نشان‌دهنده حضور کم سربازان آمریکایی در افغانستان است.

در همین حال، سخنگوی پنتاگون گفته است که خروج امن و منظم سربازان آمریکایی از افغانستان، این کشور را قادر می‌کند تا حضور دیپلماتیک خود را برای حمایت از مردم و حکومت افغانستان و جلوگیری از مبدل شدن دوباره افغانستان به پناه‌گاه امن تروریسم حفظ کند.

به گفته کربی، بر اساس دستورالعمل تعیین شده از سوی رییس جمهور و وزارت دفاع آمریکا، سربازان این کشور تا پایان ماه آگوست از افغانستان خارج خواهند شد.

از طرف دیگر کربی خاطر نشان کرده است، که لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، روز جمعه، یازدهم سرطان، در دیدار با همتای تاجیکستانی خود بر مبارزه مشترک با تروریسم، امنیت مرزها و پیش‌برد یک فضای سیاسی با دوام در افغانستان تأکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала