جاری شدن سیلاب‌ها در پنجشیر؛ ده‌ها خانواده بیجا شدند

© Photo / J M Kجاری شدن سیلاب‌ها در پنجشیر؛ ده‌ها خانواده بیجا شدند
جاری شدن سیلاب‌ها در پنجشیر؛ ده‌ها خانواده بیجا شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
عضو شوید
پس از آنکه شب گذشته سیلاب‌ها در قریه پشغور ولسوالی خنج پنجشیر جاری شد، افزون بر تخریب ده‌ها جریب زمین کشاورزی، ده‌ها خانه و دُکان نیز آسیب دیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، باشنده‌گان ولایت پنجشیر اظهار داشته اند که شب گذشته به دلیل جاری شیدن سیلاب‌ها تعدادی از مردم خانه‌های شان را بخاطر مصؤن ماندن جان‌های شان ترک کرده‌اند.
این سیلاب‌ها حوالی ساعت هشت دیشب در روستای پشغور جاری شدند.

مسدود شدن شاهراه ولایت پنجشیر به‌علت جاری شدن سیلاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
مسدود شدن شاهراه ولایت پنجشیر به‌علت جاری شدن سیلاب

رضوان‌الله رهیاب، سخن‌گوی مقام ولایت پنجشیر در این باره گفت: «خوش‌بختانه به دلیل آگاهی‌دهی قبل از وقت، تلفات جانی ندارد؛ اما خسارات هنگفت مالی برجا گذاشته است.»
احمدضیا یزدانی، رییس مبارزه با حوادث طبیعی پنجشیر نیز افزود: «خاست‌گاه یا منبع سیلاب را که احتمالاً همان حوض‌هایی‌که در ارتفاع بلند این قریه وجود دارد و حدود هشت نُه ساعت پیاده‌روی فاصله دارد، بروند از نزدیک ببینند. مطالعات اولیه نشان می‌دهد که ممکن دیوار یا همان سربند کدام حوض شکسته باشد و آب سرازیر شده باشد.»
درعین حال، وزارت دولت در امور رسیده‌گی به حوادث، گفته است که تیم‌های کمک رسانی به منطقه رسیده اند و برای شناسایی آسیب‌دیده‌گان اصلی بررسی هایشان را آغاز کرده اند.
احمد تمیم عظیمی، سخن‌گوی این وزارت گفت: «یک سروی عمیق‌تر لازم است که تیم‌های ما در ساحه استند؛ پس از تکمیل آن، پول نقد به خانه‌هایی‌که به‌گونه کُلی تخریب شده‌اند، مبلغ سی هزار افغانی و به خانه‌هایی‌که قسماً تخریب است، مبلغ پانزده هزار افغانی توزیع خواهد شد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала