برشنا: کار روی ترمیم پایه‌ها در پغمان جریان دارد

© Afghanistan Breshna Sherkat برشنا: کار روی ترمیم پایه‌ها در پغمان جریان دارد
برشنا: کار روی ترمیم پایه‌ها در پغمان جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
شرکت برق‌رسانی افغانستان (برشنا) می‌گوید که کار ترمیم یک پایه‌ی برق در ولسوالی بگرام ولایت پروان تا پایان امروز (یک‌شنبه، ۱۳ سرطان) تکمیل می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، سنگر نیازی، سخن‌گوی شرکت برشنا می گوید که با تکمیل کار ترمیم این پایه در ساحه‌ی «جنگل‌باغ» ولسوالی بگرام، جریان برق وارداتی به کابل وصل می‌شود.

آقای نیازی افزود که به همین خاطر، جریان برق وارداتی به کابل که از قبل در یک لین وصل شده بود، برای چهار ساعت قطع می‌شود. این پایه‌ی برق در تاریخ ۹ سرطان با انفجار ماین منهدم و به‌دنبال آن برق کابل و دیگر ولایات در مسیر برق وارداتی قطع شد.

خروج نام نیروهای امنیتی افغانستان از فهرست ننگین سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
خروج نام نیروهای امنیتی افغانستان از فهرست ننگین سازمان ملل

او تأکید کرد که پس از تکمیل کار ترمیم پایه‌ی برق در ساحه‌ی جنگل‌باغ، کارمندان تخنیکی این شرکت در ولسوالی پغمان کابل اعزام می‌شوند و کار ترمیم دو پایه‌ی برق در این ولسوالی شدت داده می‌شود.

به گفته‌ی سخن‌گوی شرکت برشنا، تا تکمیل کار ترمیم این پایه‌ها، برق بخش‌هایی از غرب شهر کابل همچنان قطع خواهد بود.

او موعدی برای تکمیل کار ترمیم این پایه‌ها ارایه نکرد، اما گفت که کارمندان تخنیکی این شرکت به‌صورت شبانه‌روزی در این ساحه کار می‌کنند.

این پایه‌های برق در ولسوالی پغمان در تاریخ ۶ سرطان براثر وزش باد شدید واژگون شد. با واژگون‌شدن آن‌ها، برق وارداتی به ولایت‌های میدان‌وردک، لوگر، غزنی و حوزه‌ی پکتیا نیز قطع شده است.

همچنین این درحالی است که براساس اعلام شرکت برشنا در شش ماه اخیر، ۳۹ پایه‌ی برق در نتیجه‌ی انفجار ماین‌ها منهدم و تخریب شده است. ترمیم پایه‌های برق، میلیون‌ها افغانی به این شرکت زیان مالی وارد کرده است. تنها ترمیم کامل یک پایه‌ی برق حدود صدهزار دالر امریکایی هزینه برمی‌دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала