فرمانده امریکا در افغانستان: واشنگتن نباید از افغانستان رویگردان شود

© Wikipedia / Tech. Sgt. Sharida Jackson, U.S. Air Forceفرمانده امریکا در افغانستان: واشنگتن نباید از افغانستان رویگردان شود
فرمانده امریکا در افغانستان: واشنگتن نباید از افغانستان رویگردان شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
فرمانده نیروهای امریکایی گفت، که دولت واشنگتن نباید آنچه را که در افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از این کشور رخ می دهد فراموش کند.
دیدار اشرف غنی با اسکات میلر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
دیدار اشرف غنی با اسکات میلر 

به گزارش اسپوتنیک، جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در مصاحبه ای با خبرنگار تلویزیون ای بی سی که روز یکشبنه به طور کامل پخش شد ، گفت:  دولت واشنگتن نباید آنچه را که در افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از این کشور رخ می دهد فراموش کند.

وی گفت: "ما نمی خواهم كه به آن پشت كنیم". به نظر وی ، ایالات متحده در افغانستان برای خود درسهایی آموخته است. وی افزود: "همه آنها مثبت نبودند، اما پیروزی هایی نیز داشتند".

از میلر پرسیده شد، که آیا ممکن است حوادثی مانند آنچه در عراق پس از عقب نشینی نیروهای امریکایی و هنگامی که نفوذ گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) گسترش پیدا کرد در افغانستان رخ دهد؟ فرمانده نیروهای ایالات متحده و ناتو گفت: "البته. همه اکنون به آن فکر می کنند".

گزیده ای از این مصاحبه در اوایل هفته جاری ارسال شد. در آن، میلر خاطر نشان كرد، كه اوضاع امنیتی در این كشور "خوب نیست". وی اظهار داشت، که ستیزه جویان طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) "در حال انجام عملیات تهاجمی در سراسر کشور هستند".

میلر در مورد کنترل مناطق جدید در افغانستان گفت: ما باید نگران باشیم. وی افزود: "از دست دادن سرزمین ها و سرعت از دست رفتن آنها باید نگران کننده باشد".

یادآوری می کنیم، که جو بایدن رئیس جمهور امریكا در 14 اپریل اعلام كرد، كه تصمیم به پایان عملیات در افغانستان گرفته است، كه طولانی ترین لشكركشی نظامی خارج از کشور در تاریخ آمریكا شد. ایالات متحده این جنگ را در اکتبر 2001 آغاز کرد. عقب نشینی نیروهای آمریکایی از ماه می سال روان آغاز شد. پیش از این برنامه ریزی شده بود، که نیروهای نظامی ایالات متحده ، احتمالاً تا 11 سپتامبر افغانستان را ترک کند. در اوج عملیات آمریکا در سال های 2010-2013. تعداد نیروهای غربی در افغانستان از 150 هزار نفر فراتر رفت. واحدهای اصلی جنگی ایالات متحده و ناتو در سال 2014 از افغانستان خارج شدند.

با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در تاریخ 29 دسامبر 2014 ، گروه دولت اسلامی (دولت اسلامی عراق و شام ، داعش) به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های آن در روسیه ممنوع است.

با تصمیم دادگاه عالی فدراسیون روسیه در 14 فیبروری 2003 ، گروه طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های وی در روسیه ممنوع است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала