واکنش وزارت داخله به ادعای سقوط ولسوالی‌ها

© Photo / Tariq Arianواکنش وزارت داخله به ادعای سقوط ولسوالی‌ها
واکنش وزارت داخله به ادعای سقوط ولسوالی‌ها - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت داخله تاکید دارد که چندین ولسوالی از نزد گروه طالبان آزاد شده است، مردم در پروسه دفاع ملی سهیم شدند.

به گزارش اسپوتنیک، طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان امروز یک‌شنبه (4، جولای) در توییترش نگاشته است که ادعای سقوط طالبان در تمام جغرافیای یک ولسوالی صدق نمی‌کند. نیروهای امنیتی و دفاعی در تعدادی از مرکزهای ولسوالی‌ها از یک نقطه اراضی موقتاً به مکان دیگر نقل مکان کردند که به مفهوم سقوط نیست. طالبان توانایی نگهداری هیچ ولسوالی را ندارند.

جلوگیری از انفجار یک موتر مملو از مواد منفجره در هلمند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
جلوگیری از انفجار یک موتر مملو از مواد منفجره در هلمند + ویدیو

آقای آرین افزود: "هیچ توانایی لوژستیکی در این گروه وجود ندارد و‌ افراد شان در ساحات دور دست تیت هستند. هیچ برنامه‌ی برای مردم از جانب طالبان در ساحاتی که ادعای حضور می‌کنند وجود ندارد. برعکس مردم از ساحاتی که طالب است بی‌جا شده اند".

او تاکید دارد که این نشان‌دهنده آن که طالبان در میان مردم جای ندارد: "ساحاتی که طالبان پیشروی کردند، حضور موقت است و قطعاً دایمی نمی‌باشد. این گروه رویکرد تخریب‌کارانه دارد. از جهت دیگر بسیج بزرگ مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان شکل گرفته است".

سخنگوی وزارت داخله اظهار داشت که چندین ولسوالی از نزد گروه طالبان آزاد شده است، مردم در پروسه دفاع ملی سهیم شدند. نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان شجاعانه از وطن و مردم خود دفاع می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала