پایان ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان

© Flickr / Defence Imagesپایان ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان
پایان ماموریت ارتش انگلیس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
همه ای نظامیان انگلیس امروز خاک افغانستان را پس از 20 سال ترک خواهند کرد.

نماینده پارلمان انگلیس خواستار بررسی جنگ افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
نماینده پارلمان انگلیس خواستار بررسی جنگ افغانستان شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روزنامه دیلی‌میل گزارش داد، که همه ای نظامیان انگلیس امروز خاک افغانستان را پس از 20 سال ترک خواهند کرد. 

بر پایه گزارش این روزنامه، 450 نظامی و شهروند انگلیس در طول 20 سال حضور این کشور در قالب ماموریت ناتو در افغانستان کشته شدند. 

دیلی میل در ادامه افزود: 750 نظامی انگلیس به رغم تشدید حملات طالبان در هفته‌های اخیر قرار است امروز خاک افغانستان را ترک کنند. 

پیش از این بسیاری از کشورهای عضو ناتو از جمله آلمان، ایتالیا،‌ ناروی، گرجستان اعلام کردند، که همه ای نظامیان خود را از افغانستان خارج و با ماموریت 20 ساله خود در این کشور پایان دادند. 

براساس توافقنامه صلح امریکا و طالبان، تمام نظامیان خارجی باید در اول ماه می سال جاری میلادی و در صورت اجرای بندهای مهم این توافقنامه از جمله تعهد طالبان مبنی بر قطع رابطه با القاعده و همچنین آغاز مذاکرات بین الافغانی، افغانستان را ترک کنند.

در حال حاضر گفت و گوهای میان افغانستانی ها به دلیل عدم اعتماد، افزایش خشونت و اختلاف نظر در مورد موضوعات مختلف تاکنون پیشرفتی نداشته و به نوعی با بن‌بست مواجه شده است.

اما جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که بدون لحاظ کردن بندهای توافقنامه تمام نظامیان آمریکایی تا روز ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج شوند که این موضوع موج جدید حملات طالبان به شهرها را در پی داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала