Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوروو 2020؛ انگلیس با سلاخی اکراین در ایتالیا، حریف دنمارک در نیمه نهایی شد

© REUTERS / JOHN SIBLEYSoccer Football - Euro 2020 - Round of 16 - England v Germany - Wembley Stadium, London, Britain - June 29, 2021 England's Harry Kane celebrates after the match
Soccer Football - Euro 2020 - Round of 16 - England v Germany - Wembley Stadium, London, Britain - June 29, 2021 England's Harry Kane celebrates after the match - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
عضو شوید
تیم فوتبال انگلیس با برتری قاطعانه برابر اکراین به مرحله نیمه نهایی رقابت های جام ملت های اروپا صعود کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2020، تیم های انگلستان و اکراین در ورزشگاه المپیکو شهر رم به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری قاطعانه و پرگل 4 بر 0 شاگردان گرت ساوت گیت به پایان رسید.

نخستین گل بازی خیلی زود به ثمر رسید، جایی که در دقیقه سوم روی حرکت انفرادی رحیم استرلینگ، هری کین موفق شد با فرصت طلبی دروازه اکراین را باز کند تا انگلیس خیلی زود نبض بازی را در دست بگیرد و با همین تک گل نیز نیمه اول را پیروز به رختکن برود.

نیمه دوم هم با حملات سه شیرها آغاز شد و باز هم این تیم انگلیس بود که به گل رسید.

در دقیقه 46 بازی نخستین حمله انگلیس منجر به خطا شد و در نهایت ارسال زیبای لوک شاو را هری مگوایر با ضربه سرش به گل تبدیل کرد تا حساب کار دو بر صفر شود.

4 دقیقه بعد انگلیس توسط هری کین به گل سوم هم رسید. گلی که باز هم روی ارسال زیبای لوک شاو در دقیقه 50 و این بار با ضربه سر کین به ثمر رسید تا ستاره سه شیرها در این بازی دبل کند.

این پایان کار نبود، در دقیقه 63 باز هم انگلیس روی یک ضربه سر دیگر به گل رسید. این بار نوبت به جوردن هندرسون ستاره لیورپول رسید تا ارسال زیبای میسون مونت از روی نقطه کرنز را با ضربه سرش به گل تبدیل کرد تا جشنواره گل شاگردان ساوت گیت با 4 گل به پایان برسد.

به این ترتیب انگلیس ساوت گیت که در جام جهانی هم به نیمه نهایی رسیده بود، با شایستگی در قامت یک مدعی قهرمانی خود را به مرحله نیه نهایی و جمع 4 تیم رقابت های یورو 2020 رساند و حریف دنمارک برای صعود به فینال مسابقات شد.

نکته جالب این مسابقه به ثمر رسیدن سه گل انگلیس روی ضربات سر بود که در نوع خود اتفاقی جالب و بی سابقه در مسابقات یورو است.

طبق یک آمار دیگر، این برای دومین بار در تاریخ بود که تیم ملی انگلیس یک بازی از مرحله حذفی یورو یا جام جهانی را با 4 گل زده پیروز می‌شود.

این اتفاق اولین بار در جام جهانی 1966 و در جریان پیروزی 4 بر 2 برابر آلمان رقم خورد که در نهایت منجر به قهرمانی سه شیرها شد.

در پایان هری کین ستاره تیم ملی انگلیس به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала