قیمت ترین مسکن در شهرهای جهان

© Fotolia / badahosاستانبول
استانبول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
عضو شوید
شهر ازمیر ترکیه در سطر بالای شهرهای قرار گرفته است که ارزش مسکن به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت مشاوره نایت فرانک خبر داده است که نسبت به سال 2020، در پایان ربع اول سال جاری، هزینه املاک و مستغلات مسکونی در آنجا تقریبا 34 درصد افزایش یافته است.

مسکن در کدام کشورها ارزان‌تر است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2020
مسکن در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

در 3 سطر اول این لیست نیز دو پایتخت قرار دارد- انقره ترکیه و نیوزیلند ولینگتون به ترتیب با شاخص های 30.3 و 30.1 درصد. به این شکل، ازمیر از سطر سوم در یک سال بالا رفت ، انقره از مقام چهارم و ولینگتون - از سطر 32 به رهبران منتقل شدند.

استامبول ترکیه (28.8 درصد) ، سئول پایتخت کوریایی جنوبی (26.1 درصد) و هالیفاکس کانادا (22.5 درصد) در رتبه بندی پایین تر قرار گرفتند. مسکو (22.4 درصد) و سانگ پتربورگ (22.1 درصد) به ترتیب در سطر هفتم و هشتم قرار گرفتند. مسکو از 143 مکان در طول سال افزایش یافت، در حالی که در سانگت پتربورگ، برعکس، کاهش در هزینه مسکن ثبت شد. لیست 10 برتر توسط همیلتون کانادا و ققنوس امریکا در فهرست قرار گرفتند.

قیمت مسکن در اوکلند، سن دیگو و اوتاوا کمتر از 20 درصد افزایش یافت. کارشناسان افزایش قابل توجهی در هزینه مسکن در شهرهای آسیا مشاهده نکردند - در پیکن و هانگ کانگ به ترتیب شاخص های 3.6 و 2.2 درصد را ثبت کردند. در دهلی (هند)، ابوظبی (امارات متحده عربی، لیوبلیانا (اسلوونی) ، نیکوزیا (قبرس) و آبردین (اسکاتلند) ، این نرخ حتی به یک درصد هم نرسیده است.

پیش از این، تحلیلگران نایت فرانک کشورهایی را شناسایی کرده بودند که قیمت مسکن در دوره سه ماهه اول 2020 تا سه ماه اول 2021 با بیشترین رشد روبرو شده است. ترکیه بهتر رتبه بندی شد و پس از آن نیوزلند و لوکزامبورگ قرار گرفتند. این لیست همچنین شامل اسلواکی ، ایالات متحده آمریکا، سوئدن، اتریش و هالند می باشد. روسیه در سطر نهم و ناروی در سطر 10 قرار گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала