مینسک از مذاکره درمورد AstraZeneca و Pfizer امتناع ورزید

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر AstraZeneca
AstraZeneca - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
عضو شوید
الینا بوگدان: نمایندگان وزارت صحت عامه بلاروس دیگر در حال مذاکره با تولیدکنندگان واکسین علیه COVID-19 AstraZeneca و Pfizer نیستند.

به گزارش اسپوتنیک، بوگدان معاون اول وزیر صحت عامه بلاروس گفته است که علیرغم ختم گفتگوها، طرفین همچنان در مورد امکان تهیه واکسین های Pfizer در بلاروس با مشارکت سفارت ایالات متحده بحث می کنند.

 AstraZeneca واکسین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.05.2021
منبعد فرانسه از AstraZeneca علیه نوع جدید COVID-19 استفاده نمی کند

وی تاکید کرد "مذاکرات با تولیدکنندگان واکسین AstraZeneca و Pfizer صورت گرفت، اما آنها به ما مراجعه نکردند و دیگر مذاکره ای وجود ندارد. اکنون ما در حال مذاکره در مورد عرضه Pfizer با مشارکت سفارت ایالات متحده هستیم. پاسخ ایشان: اگر باقی بماند، ما آن را به شما می دهیم. "

رئیس جمهور بلاروس الكساندر لوكاشنكو قبلاً گفته بود كه برنامه ریزی شده است كه واكسن بلاروس علیه COVID-19 به سوی ویروس جدید کرونا منتقل شود.

همچنین معلوم شد که در سالهای 2021 تا 2023 مینسک در شش پروژه علمی و تخنیکی مشترک، از جمله ایجاد ادویه علیه COVID-19، با ایروان همکاری خواهد کرد.

قابل ذکر است که در اواخر سال گذشته رئیس جمهور روسیه گفته بود: "الکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو و من در این باره بحث كردیم و توافق كردیم كه بلاروس به مرحله آخر آزمایش‌های اضافی واكسن ما بپیوندد و سپس از نخستین‌ها خواهد بود كه این دارو را دریافت می‌كند".

پوتین به تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر روسیه دستور داد تا این کار را با همکاری بلاروس تکمیل کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала